بی سابقه ترین حمله سایبری علیه ایران

ایرنا , 20 بهمن 1398 ساعت 12:29

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از گسترده‌ترین حمله علیه زیرساخت‌های کشور خبر داد.


به گزارش عصر تعادل روز گذشته حملات DdoS علیه زیرساخت‌های اینترنت کشور انجام شده تا آنجا که مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت این حمله گسترده را تاریخی می‌داند.

«حمید فتاحی» در توییتر خود نوشت: هکرهای اجاره‌ای، گسترده‌ترین حمله تجربه شده در تاریخ ایران را علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند. 

معاون وزیر ارتباطات افزود: میلیون‌ها مبدا، میلیون‌ها مقصد را هدف گرفته‌اند و با حمله SYN flood (نوعی از حمله دیداس) با نرخ ۱۸۰ میلیون PPS (درخواست بر ثانیه) به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت ایران هستند. 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرد این حمله توسط کارشناسان دفع‌شده و هکرهایی که دست به این حمله گسترده زدند در حال خوردن به دیوار هستند.

به گزارش ایرنا، حملات دیداس مانند زامبی شروع می‌کنند به تخریب سیستم. ورودشان به قدری مرموز است که نمی‌توان حتی برای دفعشان راه‌حل قطعی پیدا کرد. حملات DDoS زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد زیادی درخواست به یک سامانه سرازیر می‌شود، زمانی که تعداد درخواست‌ها به اندازه‌ای باشد که پهنای باند سایت نتواند به آن پاسخ دهد، به قول معروف سایت داون می‌شود.

معمولا حمله به سایت و سامانه‌ها با فشار روی ضعف و آسیب‌پذیری‌های امنیتی سامانه‌ها اتفاق می‌افتد، اما حملات دیداس به این شکل نیست و بات‌های مهاجم از کمبود پهنای باند و منابع سرورها برای حمله سوء استفاده می‌کنند. از آن جا که ورود بات‌ها به سایت‌های مختلف توزیع شده است، تفاوت چندانی با کاربر قانونی تفاوتی ندارد؛ شاید به همین دلیل است که هنوز راه‌حل قطعی برای این حملات پیدا نشده است.

همچنین در شهریوری که گذشت تعدادی از کسب‌وکارهای حوزه ارز دیجیتال، مورد حمله قرار گرفتند؛ حملاتی که حجم آن تقریبا ۲۰ برابر استاندارد جهانی و از کشورهای دیگر انجام شده بود.


کد مطلب: 148438

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148438/بی-سابقه-ترین-حمله-سایبری-علیه-ایران

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir