متروی کیان‌شهر افتتاح می شود

فارس , 20 بهمن 1398 ساعت 17:18

ایستگاه متروی کیان‌شهر طی هفته آینده افتتاح می شود.


به گزارش عصر تعادل مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح متروی کیان‌شهر و پست‌برق فشار قوی نوبنیاد طی هفته آینده خبر داد و گفت:‌ آسانسورهای این ایستگاه نیز تا انتهای اسفند سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره راه‌اندازی و افتتاح متروی کیان‌شهر اظهار داشت: ایستگاه کیان‌شهر در خط 6 مترو واقع شده و هفته آینده با حضور شهردار تهران و رئیس شورای شهر به بهره‌برداری می‌رسد که اولین ایستگاه بعد از دولت‌آباد در خط 6 محسوب می‌شود و دسترسی خوبی را برای شهروندان به ویژه در جنوب تهران فراهم می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال، 10 کیلومتر از خط 6 متروی تهران با چهار ایستگاه دولت‌آباد، بعثت، شهدا و میدان امام حسین(ع) راه‌اندازی شده که ایستگاه شهدا، ایستگاه تقاطعی با خط چهار و ایستگاه امام حسین(ع)، ایستگاه تقاطعی با خط 2 محسوب می‌شودد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: برای تکمیل خط 6 تاکنون بیش از 150 میلیارد تومان هزینه شده است و ایمنی که برای خطوط افتتاح شده در نظر گرفته می‌شود، براساس استانداردهای مترو است. 

امام با بیان اینکه پله‌برقی‌های ایستگاه کیان‌شهر نیز نصب شده است، گفت: از اول مهر سال جاری قول داده بودیم پس از افتتاح هر ایستگاه مترو حداکثر تا سه ماه پس از آن، آسانسورهای آن نیز به بهره‌برداری برسد که با افتتاح متروی کیان‌شهر در هفته آینده حداکثر تا انتهای فروردین نیز آسانسورهای این ایستگاه راه‌اندازی می‌شود و ما سر وعده‌هایمان می‌ایستیم. 

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با افتتاح ایستگاه متروی کیان‌شهر، پست برق فشار قوی نوبنیاد در خط 3 نیز به بهره‌برداری می‌رسد. مدتی پیش نیز پست برق ایستگاه اکباتان در خط 4 افتتاح شده بود. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه 9 پست برق فشار قوی در ایستگاه‌های مترو داشته‌ایم، گفت: 2 پست برق نیز در بهمن‌ماه امسال افزوده شده که 7 مورد دیگر نیز تا پایان امسال وار مدار بهره‌برداری می‌شود. 


کد مطلب: 148456

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148456/متروی-کیان-شهر-افتتاح-می-شود

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir