۰
لاریجانی:

باید رفتارهای برادرانه سیاسی در کشور تقویت شود

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۹
باید رفتارهای برادرانه سیاسی در کشور تقویت شود
به گزارش عصر تعادل، علی لاریجانی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه ایران بعد از خروج آمریکا از برجام مذاکره با اروپاییان را دنبال کرد اما مشخص شد که آنها نمی‌توانند یا نمی‌خواهند که در این مسیر قدم بردارند، اظهار داشت: مسئولان کشور با تحلیل درست تصمیم گرفتند تا گام‌هایی در جهت کاهش تعهدات برجامی بردارند و کشور ما در این مسئله گام‌های اساسی برداشت.

وی بیان داشت: از آنجا که آمریکا تصور غلطی از شرایط داخلی کشور ما داشت تحریم‌های جدیدی پس از خروج از برجام ایجاد کرد که البته اکثر آنها تبلیغاتی است، مثلاً تحریم فرماندهان سپاه پاسداران و ضبط اموالشان در خارج از کشور که باید گفت این افراد در خارج و حتی در داخل کشور اموالی ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان می‌خواستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما فقط توانستند فروش ما را کاهش دهند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند با فشار بر روی سیستم بانکی کشور بر روی مسئله صادرات ایران تأثیر بگذارند اما باید عنوان کرد که بخش‌های اقتصادی ایران ابعاد مختلف و بزرگی دارد که می‌تواند در برابر این توطئه‌ها راه‌های طراحی کند.

لاریجانی ابراز داشت: تجار ایرانی توانستند مسیرهایی برای خود باز کنند و در مجموع صادرات ایران در این شرایط رشد داشته است و دانشمندان در این زمینه نیز تا حدود زیادی توفیق نیافتند.

نیازمند تلاش و حمایت مسئولان برای حل مشکلات کشور هستیم
وی با بیان اینکه دشمنان بدخیمی داریم و نیازمند تلاش و حمایت مسئولان برای حل مشکلات کشور هستیم، افزود: استراتژی نظام در برابر ظلم و ستم آمریکا درست بوده است و آمریکایی‌ها فهمیدند در صورت حرکت به سمت تئوری ماشه پاسخ متقابل را دریافت خواهند کرد؛ آنها دنبال ماجراجویی‌هایی هستند که تصمیمات به موقع نظام آنها را به اهداف خود نرساند.

نماینده مردم قم در خانه ملت، بیان داشت: کشورهای چین و روسیه همراه‌های خوبی در شرایط تحریم آمریکا علیه ملت ایران داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ایران به دنبال امپراطوری نیست، افزود: برخی از کشورهای منطقه این مسئله را در رسانه‌های خود مطرح می‌کنند و برخی از حرف‌های نارس در داخل کشور نیز این حساسیت‌ها را تشریح می‌کند.

لاریجانی گفت: آنها به دنبال این هستند که قدرت انقلاب اسلامی را تضعیف و یا مخدوش کنند و ایران نیز از هرگونه حرکت مردم سالار در منطقه دفاع می‌کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال ائتلافی در منطقه علیه ایران هستند و رفت و آمدهای نیز برای این داشته‌اند.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انرژی جدیدی به انقلاب و کشور تزریق می‌کند

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید رفتارهای برادرانه سیاسی در کشور تقویت شود، افزود: باید به جای تخریب همدیگر با یکدیگر وحدت داشت و البته اختلاف‌نظرها همیشه بوده است اما نباید این اختلاف نظرها تبدیل به دشمنی شود و نباید فضا به گونه‌ای باشد که در برگزاری هر انتخاباتی گروه‌های سیاسی به جان هم بیفتند.

وی ادامه داد: انتخابات نقطه بسیار مهمی برای تداوم انقلاب اسلامی است و در این شرایط می‌تواند اقتدار کشور را به رخ جهانیان بکشاند.

لاریجانی تأکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن انرژی جدیدی به انقلاب و کشور تزریق می‌کند و مدیران و رجال سیاسی باید تلاش کنند تا فضای امیدوارانه‌ای را برای مردم ایجاد کنند و از ایجاد ناامیدی بپرهیزند که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی برعهده دارد.
کد مطلب : ۱۴۸۴۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}