۰

آیا ماسک مانع از ابتلا به کرونا می شود؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۶
آیا ماسک مانع از ابتلا به کرونا می شود؟
به گزارش عصر تعادل، حسین عرفانی گفت: ماسک انواع مختلف پزشکی و غیر پزشکی دارد که سه نوع ماسک پزشکی وجود دارد که نوع معمولی آن تحت عنوان ماسک جراحی شناخته می‌شود. نوع دوم، ماسک پلاسما است که هم می‌تواند فیلتردار باشد و هم بدون فلیتر باشد. ماسک پلاسما می‌تواند ذرات بالای ۵ میکرون را تا حدود ۸۰ درصد می‌تواند از انتقال ویروس پیشگیری کند.

وی افزود: نوع سوم ماسک‌های پزشکی، ماسک N۹۵ است که تا ۹۵ درصد ذرات میکروبی را می‌توانند پوشش دهند و جلوی انتقال آلودگی را بگیرند.

عرفانی در خصوص کاربرد ماسک‌های پزشکی، گفت: معمولاً در جامعه دو دسته مخاطب داریم. در جامعه ماسک پزشکی برای جلوگیری از انتقال بیماری توصیه نمی‌شود. زیرا، میکروب به گونه‌ای نیست که در هوا پخش شود و بخواهد از این طریق آلودگی و بیماری ایجاد کند و همه را مبتلا کند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: استفاده از ماسک پزشکی، برای کسانی است که بیمار هستند و در جامعه تردد می‌کنند. البته توصیه اول ما برای این افراد، استراحت در منزل است.

وی با عنوان این مطلب که معمولاً ذرات تنفسی عامل اصلی انتقال بیشتر میکروب‌ها هستند، گفت: تا حدود ۸۰ درصد و بیشتر، احتمال اینکه یک ماسک معمولی پزشکی جلوی انتشار را بگیرد، وجود دارد. اگر تشخیص قطعی شود و بیماری خطرناک باشد، آن وقت توصیه می‌کنیم از ماسک N۹۵ یا N۱۰۰ استفاده شود.

عرفانی افزود: هر کدام از ماسک عمر محدودی برای استفاده دارند و باید تعویض شوند. نمی‌توان ماسک را شست و دوباره استفاده کرد. نکته مهم، شکل معدوم سازی این ماسک‌ها است که باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود.

وی در ارتباط با وضعیت کرونا ویروس جدید در ایران، گفت: تا روز گذشته هیچ موردی از کرونا ویروس در کشور نداشته‌ایم.
مرجع : برنا
کد مطلب : ۱۴۸۴۷۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}