چه غذاهایی برای مقابله با کرونا بخوریم؟

ایرنا , 23 بهمن 1398 ساعت 13:32

کرونا را با تغذیه مناسب نابود کنید.


به گزارش عصر تعادل تعذیه مناسب از جمله راه‌های مهم حفظ سلامتی است و از این طریق می‌توان بسیاری از بیماری‌های را مهار کرد و مانع از ورود ویروس‌های عفونی از جمله کرونا به بدن شد.

یک متخصص تغذیه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا علاوه بر رعایت بهداشت فردی، لازم است افراد جهت دریافت مقدار کافی ویتامین ث، روزانه حداقل یک عدد پرتقال یا دوعدد نارنگی یا لیموترش مصرف کنند.

میترا زراتی اظهار داشت: مصرف کدو حلوایی را در رژیم روزانه لازم بوده و باید مواد غذایی شیرین را محدود و از از روغن های جامد استفاده نشود.

وی با بیان اینکه روزانه حتما یک عدد تخم مرغ یا دو عدد سفیده آن‌ مصرف شود، ادامه داد: افراد از ادویه جاتی مانند زردچوبه و زعفران در این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

زراتی تصریح کرد: از بین انواع مغزهای گیاهی، گردوی داخل پوسته چوبی، بهترین گزینه است که در طول روز مصرف شو و  روزانه یک عدد پیاز خام بنفش استفاده کنید.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه خانواده کلم را فراموش نکنید، توصیه کرد از مواد غذایی کنسروی استفاده نشود و افراد سوسیس و کالباس را از برنامه خود حذف کنند از فرآورده های پروبیوتیکی یا مکمل آن استفاده کنید.

به گفته این متخصص تغذیه، شکلات تلخ بخورید، از کنجد و ارده در برنامه غذایی خود استفاده و آهن خون خود را چک کنید زیرا کم خونی سبب ضعف سیستم ایمنی می شود.

وی افزود: استرس و فشارهای جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف می کند، مراقب خود باشید و پیشگیری را جدی بگیرید.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۱۹ بهمن ماه اعلام کرد که نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

وزارت بهداشت بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۱۱۰ تن رسیده است.


کد مطلب: 148582

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148582/غذاهایی-مقابله-کرونا-بخوریم

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir