۰

چرا افشانی از انتخابات انصراف داد؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹
چرا افشانی از انتخابات انصراف داد؟
به گزارش عصر تعادل محمدعلی افشانی از فعالان سیاسی اصلاح طلب طی نامه‌ای به فرماندار تهران انصراف خود را از داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

در نامه محمدعلی افشانی افشانی خطاب به فرماندار تهران آمده است:اینجانب سید محمدعلی افشانی با توجه به پیشینه فردی، اجتماعی و مدیریتی و اصرار فراوان اشخاص و احزاب، داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران شدم . متأسفانه تأیید دیرهنگام شورای محترم نگهبان امکان برنامه ریزی، سازماندهی و حضور موثر در این دوره از انتخابات را از اینجانب سلب نمود، همچنین احزاب اصلاح طلبی که داوطلب تأیید صلاحیت شده دارند نتوانستد به اتفاق لیست واحد انتخاباتی ارائه نمایند. بنابراین مستند به ماده ۴۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف خود را از داوطلبی نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم.

در پایان مراتب تقدیر و سپاس خود را از  همه بزرگوارانی که در مراحل مختلف ثبت نام ، تأیید صلاحیت یا به هر نحوی اینجانب را مورد لطف و محبت خود قرار داده و حمایت و پشتیبانی خود را اعلام داشته اند خاضعانه ابراز می دارم. باور راسخ دارم که بهترین شیوه، حاکمیت مردم و اصلاح امور از طریق صندوق رأی است. بنابراین در روز جمعه دوم اسفند ماه در انتخابات شرکت می‌کنم، امیدوارم مردم شریف ایران از این حق قانونی خود استفاده کرده و با انتخاب افراد شایسته در سرنوشت خود و میهن تأثیرگذار باشند.

رئیس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی نیز گفت: حزب اتحاد ملت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نه فعالیت انتخاباتی و نه لیست دارد، در شهرستان‌ها نیز همین اینگونه است، مگر اعضا به صورت فردی فعالیت کنند.

مهدی عبایی خراسانی در خصوص ارائه لیست توسط حزب اتحاد ملت در استان، اظهار کرد: اکنون از اعضای لیست امید کاندیدایی در استان نداریم و تصمیم‌گیری در این حوزه را به افراد واگذار کردیم، اگر فردی می‌خواهد برای یک نفر کار کند، رای دهد و سخنرانی کند، می‌تواند نه به نام حزب و نه اصلاح‌طلبان این کار را انجام دهد که این یک کار فردی بوده اما انجام آن با نام حزب اتحاد و شورای اصلاح‌طلبان منع شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: ما رای دادن را به مردم واگذار کردیم تا خودشان تشخیص دهند و گزینش‌گری کنند چرا که بعد از رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب کارنامه‌دار و قابل رقابت امکان ارائه لیست از جریان اصلاح‌طلب و احزاب آن گرفته شد.

 پس از اعلام شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی درخصوص عدم ارائه لیست در حوزه انتخابیه مشهد و کلات سایر احزاب اصلاح‌طلب استان نسبت به ارائه لیست در انتخابات به شرط عدم استفاده از عناوینی همچون «شورای اصلاح طلبان، ائتلاف اصلاح‌طلبان، جبهه اصلاحات و ...» مخیر به ارائه لیست شدند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۸۵۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}