کرونا عامل فشارهای جدید به کره شمالی

ایرنا , 24 بهمن 1398 ساعت 10:18

کره شمالی در معرض فشارهای ناشی از شیوع کرونا در چین قرار دارد.


به گزارش عصر تعادل شیوع ویروس کرونا در چین باعث کاهش ارتباطات تجاری و اقتصادی این کشور با کره شمالی شده و فشارهای اقتصادی بر پیونگ یانگ افزایش یافته است.

 روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روزپنجشنبه گزارش داد: کره شمالی از یک سو دارای نظام بهداشتی نسبتا ضعیفی است و اتکایش به روابط تجاری با چین، این کشور را آسیب پذیر تر کرده است. پیونگ یانگ برای اینکه از اشاعه ویروس جلوگیری کند از همان روزهای نخست فراگیری، تدابیر کنترلی و پیشگیری شدیدی به اجرا گذاشت.

با این وصف بسته شدن مرزهای این کشور با چین باعث قطع معاملات تجاری بخصوص در نواحی مرزی شده و فشار مضاعفی بر اقتصاد کره شمالی وارد کرده است.

کره شمالی اکنون تحت شدیدترین و سرسختانه ترین تحریم های شورای امنیت، آمریکا و متحدانش قرار دارد و انتشار ویروس کرونا درچین باعث کاهش سطح روابط تجاری دو کشور همسایه شده است.

هنوز در مورد اینکه واقعا کسی در کره شمالی به کرونا مبتلا شده باشد، اطلاعاتی در دست نیست ولی پیونگ یانگ تاکید می کند که حتی یک نفر هم در این کشور به کرونا آلوده نشده است.

کره شمالی دارای مرز زمینی به طول یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر با چین است و  ۹۰ درصد تجارت این کشور با چین انجام می شود و برای همین تلاش می کند تا به هر شکل از ورود بیماری جلوگیری کند. بخصوص آنکه بیمارستان های آن کشور فاقد توان و تجهیزات کافی برای مقابله با شیوع گسترده است.

کی پارک از دانشگاه هاروارد که بارها به کره شمالی سفر کرده است در مصاحبه ای با روزنامه پست در هنگ کنگ گفت که این کشور به دلیل تحریم ها بشدت در بیمارستان هایش در مضیقه تجهیزات قرار دارد.

تحریم های بین المللی و بخصوص آمریکا باعث شده است تا نزدیک به ۴۰ درصد از مردم کره شمالی با سوء تغذیه مواجه باشند و دربرابر چنین بیماری هایی آسیب پذیری بالایی دارند.


کد مطلب: 148621

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148621/کرونا-عامل-فشارهای-جدید-کره-شمالی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir