۰

به داد وزارت خارجه آمریکا برسید

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴
به داد وزارت خارجه آمریکا برسید
به گزارش عصر تعادل، ماری یووانوویچ، سفیر پیشین ایالات متحده در کی‌یف در مراسمی به میزبانی موسسه مطالعه دیپلماسی دانشگاه جورج تاون گفت: اکنون، وزارت خارجه به دردسر افتاده است.

او افزود: رهبران ارشد فاقد چشم‌انداز سیاسی، وضوح اخلاقی و رهبری هستند. فرآیند سیاسی، با صدور تصمیماتی که از بالا با حداقل بحث و گفت‌وگو جایگزین شده است، سمت‌های خالی پر نشده باقی مانده است و نیروهای ما به طور فزاینده‌ای نگران هستند که آیا ابراز عقیده، حتی پشت درهای بسته، درباره این سیاست عاقلانه است یا خیر.

اما به گفته یووانوویچ، این امر موجب تضعیف نیروهای وزارت خارجه آمریکا می‌شود، آن هم در شرایطی که ایالات متحده دوره پر چالشی را با متحدان و دشمنان بین‌المللی می‌گذراند.

این سفیر سابق که صحبت‌های جنجالی او در تحقیقات استیضاح ترامپ حاشیه‌هایی ایجاد کرد، گفت: این خبر خوبی نیست که در یک برهه رقابتی و پیچیده در عرصه جهانی، این وزارتخانه از درون تهی ‌شود. ما باید دیپلمات‌هایمان را برای انجام کارشان، دوباره تقویت کنیم. ما نباید از به اشتراک گذاشتن تخصص و فرضیه‌های خود بترسیم.
وی با تأکید بر اینکه "حقیقت اهمیت دارد" افزود: "کار کردن با واقعیت‌ها علامت دولت عمیق نیست، بلکه نشانه یک دولت بسیار متعهد است."
کد مطلب : ۱۴۸۶۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}