۰

پارلمان سوریه «نسل‌کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۱
پارلمان سوریه «نسل‌کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت
به گزارش عصر تعادل نمایندگان پارلمان سوریه امروز (پنجشنبه)  به ریاست «حمود صباغ» به طور اجماع «نسل‌کشی ارامنه» را به رسمیت شناخت و محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) پارلمان سوریه همچنین «هرگونه تلاشی برای انکار این جنایت و تحریف حقیقت تاریخی در خصوص آن را» محکوم و تأکید کرد که «نسل کشی ارامنه» از شنیع‌ترین جرائم ضد بشری بوده است.

نمایندگان سوری در قطعنامه خود از دیگر پارلمان‌های جهان نیز خواستند تا «نسل کشی ارامنه» را به رسمیت بشناسند و آن را محکوم کنند.

«حمود صباغ» رئیس پارلمان نیز در سخنانی به اقدامات ترکیه در شمال سوریه پرداخت و گفت: «ترکیه در اقدامات خصمانه خود به تفکر عثمانی پایبند است. اجداد اردوغان جنایت زشتی را علیه ارمنی‌ها مرتکب شدند و مردم سوریه به خوبی اینگونه جنایت‌ها را درک می‌کنند؛ چرا که خود در معرض این نوع تروریسم وحشیانه و جنایتکارانه هستند و اینکه این مردم سوریه بودند که فراریان ارمنی از وحشیگری‌های عثمانی را پناه دادند.»

او گفت که نباید این حادثه فراموش شود و باید با محکومیت اینگونه جرایم، مانع اردوغان برای انجام جنایتی مشابه شد.

«نورا آریسیان» عضو شورای دوستی سوریه و ارمنستان نیز از به رسمیت شناختن «نسل‌کشی ارامنه» در پارلمان سوریه استقبال کرد و گفت این قطعنامه مانع تکرار جنایات مشابه می‌شود.

تا کنون بیش از ۳۰ کشور کشتار ارامنه در خلال جنگ جهانی اول به دست عثمانی را به عنوان «نسل کشی ارامنه» به رسمیت شناخته‌اند اما دولت ترکیه با اینکه وقوع چنین کشتاری را می‌پذیرد؛ اما آن را یک نسل‌کشی هدفمند نمی‌داند و واکنش سختی نیز در برابر این تعریف از خود نشان می‌دهد.

اقدام امروز پارلمان سوریه به طور قطع واکنشی است به بحران میان این کشور با ترکیه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و این روزها با پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب در مواقعی به تقابل مستقیم کشیده شده است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۶۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}