۰

صالحی: تبلیغ لباس تولید داخل رسالت اصلی جشنواره مد و لباس فجر باشد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۷
صالحی: تبلیغ لباس تولید داخل رسالت اصلی جشنواره مد و لباس فجر باشد
به گزارش عصر تعادل ، سید عباس صالحی در این پیام تاکید کرد: باید مقدمات و زمینه لازم فراهم شود تا هر اثر و دستاورد مطلوب عرضه شده در این جشنواره که براساس نگاه دغدغه‌مند و دلسوزانه طراحان و تولیدکنندگان در آن شرکت داده می‌شود، به تولید انبوه رسیده، به طرز شایسته‌ای تبلیغ شود و آنچنان مخاطب مصرف کننده این اقلام را به اغنا و خودبسندگی برساند که او با این فرهنگ‌سازی در آینده نزدیک، دیگر هیچ کالایی را غیر از تولیدات مد و لباس ایرانی و اسلامی اختیار و مصرف نکند.

وی افزود: جشنواره‌های فجر و به ویژه جشنواره مد و لباس فجر، آینه تمام‌نمای سعی و کوشش یک‌ساله فعالان عرصه‌های تخصصی فرهنگ و هنر این سرزمین هستند که باید با نگاهی به ادوار گذشته و صدالبته با پشتوانه ریشه‌های عمیق تمدن ایرانی و اسلامی خاک پاک میهن، سعی در بهبود هر چه بیشتر و مؤثر فضای فرهنگی جامعه ایرانی داشته باشند و از همه مهم‌تر مد و لباس کشور که باید با تأسی از باور ایرانی و اسلامی، رویداد جشنواره‌ای آن تبدیل به الگویی شود که تأثیرات عمیق و مطلوب آن در میان آحاد مردم اجتماع، بیش از پیش مشهود باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام تصریح کرد: این امر باید رسالت اصلی دست اندرکاران این جشنواره و به تبع آن سیاستگذاری کلان بنیاد ملی مد و لباس کشور قرار گیرد. راه سختی را در تحقق این مهم پیش رو دارید اما باید اذعان کرد که این امر شدنی است. خدا قوت و دست مریزاد.

صالحی افزود: جشنواره‌های فرهنگی و هنری فجر در راستای پاسداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نو به نو از راه می‌رسند و خدا را شکر که در هر دوره، هر کدامشان را در اوج شکوفایی و پویایی نسبت به ادوار گذشته، شاهد و ناظریم؛ چه آنکه از پس سال‌ها برگزاری موفق، اکنون در آستانه میانسالی است و چه آنکه همچون جشنواره مد و لباس فجر همچنان دوران کودکی را طی می‌کند و می‌رود که  نوجوان و بالنده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با این وجود، نه آن که صاحب تجربه چند دهه‌ای است را باید رویدادی کامل و پخته دید و نه این که همچنان عمرش به یک دهه نرسیده را باید دست کم گرفت و البته در منظری عمیق‌تر باید به این مسئله اندیشه کرد که دیگر نباید به هیچیک از این رویدادها که فلسفه وجودیشان گرامیداشت فجر انقلاب است به چشم صرفاً برگزاری یک جشن و دورهمی نگاه کرد.
نهمین جشنواره مد و لباس فجر روز گذشته (پنجشنبه) با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

در این جشنواره که تا 29 بهمن برپاست، بیش از هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات ازجمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل ازجمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.

بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و  درنهایت آثاری از کشورهای بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۶۸۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}