گفتگوی ظریف با وزیر خارجه چین در مونیخ

فارس , 25 بهمن 1398 ساعت 22:41

ظریف و همتای چینی در مونیخ دیدار و گفتگو کردند.


به گزارش عصر تعادل وزرای خارجه ایران و چین در مونیخ دیدار و درباره برجام، تحولات غرب آسیا و شیوع ویروس کرونا گفتگو کردند.

محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین امروز (جمعه) در دیداری در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه و هواپیمای اوکراینی گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار از مدیریت چین در خصوص ویروس کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری های جکهوری اسلامی ایران در این زمینه  تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، وزرای خارجه ایران و چین پس از شیوع ویروس کرونا نیز تلفنی گفتگو کرده بودند.

محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بعدازظهر (دوشنبه) ۱۴ بهمن ماه در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط شیوع کرونا در چین و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و تبادل نظر کردند.در این گفتگو ظریف ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و تلاش‌های دولت چین برای کنترل بحران و جلوگیری از انتشار آن، مخالفت خود را با سیاسی کردن چنین موضوعاتی اعلام کرد

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در مونیخ همچنین با نخست وزیر و وزیر خارجه کانادا، وزرای خارجه فنلاند و واتیکان و گروه الدرز نیز دیدار و گفتگو کرده بود.


کد مطلب: 148692

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148692/گفتگوی-ظریف-وزیر-خارجه-چین-مونیخ

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir