۰

انتقاد فهرست ائتلاف برای ایران از عملکرد سیاسی صدا و سیما

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷
انتقاد فهرست ائتلاف برای ایران از عملکرد سیاسی صدا و سیما
به گزارش عصر تعادل جبهه "ائتلاف برای ایران" با بیان تخریب چهره اصلاح‌طلبان مجلس دهم توسط رسانه ملی، تاکید کرد: چرا دو سوم نمایندگان کنونی مجلس که متعلق به جناح اصولگرا هستند و تاثیر و سهم اصلی در نظارت و تصویب قوانین کشور را دارند پاسخگوی عملکرد چهار ساله خود در بهارستان نیستند اما یک سوم نمایندگان اصلاح‌طلب که به اقلیت مجلس شناخته می شوند باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های موجود در دوره چهار ساله مجلس دهم باشند؟

"جبهه ائتلاف برای ایران"، روز یکشنبه در بیانیه‌ای خطاب به مردم حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، اعلام داشت: همانگونه که مستحضرید سرانجام پس از فراز و فرودهای بسیاری که در فرآیند بررسی صلاحیت ها صورت گرفت، با رد صلاحیت گسترده بسیاری از نامزدهای انتخاباتی شرایطی فراهم آمد که جمعی از احزاب به دلیل عدم امکان معرفی کاندیدا برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که امکان معرفی نامزد منتخب برای آنها وجود ندارد اما در راستای انجام رسالت سیاسی خویش در انتخابات شرکت کرده و آحاد جامعه را نیز به حضور و مشارکت در این دوره از انتخابات دعوت خواهند کرد.

بیانیه جبهه ائتلاف برای ایران افزود: در این میان برخی احزاب اصلاح‌طلب با توجه به وجود تعداد اندکی از کاندیداهای باقی مانده و حزبی خود، طی فراخوانی از عموم نامزدهای مدافع و معتقد به تفکر اصلاح‌طلبی دعوت کردند تا ضمن ارائه رزومه در فرآیند انتخاب نامزدهای معتقد به اندیشه اصلاح طلبی مشارکت کنند. متعاقب آن کارگروهی از دبیران کل احزاب عضو ائتلاف تعیین و آنان با مصاحبه و گفتگوی حضوری با اندک کاندیداهای باقیمانده برای اصلاح طلبان اقدام به تکمیل لیست ۳۰ نفره کردند.

این بیانیه تصریح دارد: در همین فرآیند و نیز با توجه به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری نام ائتلاف "برای ایران" برای لیست ۳۰ نفره نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس انتخاب شد.  

بیانیه جبهه ائتلاف برای ایران اهداف این ائتلاف را اینگونه تشریح کرد: تلاش برای رفع فاصله طبقاتی، اصلاح ساختار اقتصادی، تدوین قوانینی در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی، حل مشکلات ایران در عرصه بین المللی، تلطیف قلوب و ایحاد اراده ملی به منظور رفع کدورت ها و نیز ایجاد فضای گفتگوی ملی و همچنین بهبود موقعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی ایران می باشد. این مهم بر اساس برنامه های مدونی هدف‌گذاری شده است که طی روزهای آینده به استحضار مردم شریف ایران خواهد رسید.

در بیانیه جبهه ائتلاف برای ایران عنوان شد: حمایت‌ها در لیست "ائتلاف برای ایران" از بخشی از نمایندگان فعلی تهران در مجلس دهم که در عرصه انتخابات باقی مانده‌اند به این دلیل است که آنان نیز مانند سایر اصلاح طلبان به ناحق مسئول نابسامانی ها و کاستی ها معرفی شده‌اند که البته در این میان از سهم فراوان رسانه ملی در تخریب چهره اصلاح طلبان مجلس دهم نباید چشم پوشید. سوال اینجاست که چرا دو سوم نمایندگان کنونی مجلس که متعلق به جناح اصولگرا هستند و تاثیر و سهم اصلی در نظارت و تصویب قوانین کشور را دارند پاسخگوی عملکرد چهار ساله خود در بهارستان نیستند اما یک سوم نمایندگان که گرایش اصلاح‌طلبی داشته و بعنوان اقلیت مجلس شناخته می شوند باید پاسخگوی ناکارآمدی‌های موجود در دوره چهار ساله مجلس دهم باشند؟

این بیانیه تاکید دارد: در خصوص حمایت فراکسیون امید از دولت منتخب دوازدهم نیز باید گفت؛ که آیا گزینه بهتری در مقابل مردم و اصلاح طلبان وجود داشت که انتخاب کنند؟ اصلاح طلبان کشور به‌رغم آنکه طی مدت فعالیت دولت دوازدهم نسبت به برخی از عملکردهای دولت مذکور انتقاداتی داشتند اما همه کاستی ها و مشکلات را متوجه دولت نمی دانند؛ بلکه معتقدند تصمیمات و رفتار قدرت های پنهان و دخالت  آنان در فضای اجرایی کشور عامل بسیاری از کاستی ها و نابسامانی ها در عرصه اجرایی است. لذا با این تحلیل و باور در شرایط فعلی، قهر با صندوق انتخابات را راهکار مناسب برای برون رفت از شرایط کنونی و حل و فصل مشکلات کشور ندانسته، چه بسا در صورت عدم حضور اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی و یکدست و یکصدا شدن آن شاهد وقایعی از نوع آنچه در مجلس هفتم و پس از آن بوقوع پیوست و هزینه های گزافی را بر منافع ملی تحمیل کرد، باشیم.

در این بیانیه آمده است: احزاب و نامزدهای ائتلاف "برای ایران" از همه شما شهروندان حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس درخواست دارند تا با حضور فعال و مشارکت جویانه خود در روز دوم اسفند ۹۸؛ حماسه انتخابات ۹۴ را مجددا بازآفرینی کنند.

به گزارش ایرنا؛ هشت حزب اصلاح‌طلب روز شنبه با ارائه لیستی مشترک تحت عنوان "ائتلاف برای ایران" وارد رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند. این لیست از داوطلبانی چون «مجید انصاری» عضو مجمع روحانیون مبارز، «مصطفی کواکبیان»   دبیرکل حزب مردم سالاری، «علیرضا محجوب» دبیر کل خانه کارگر، «داود محمدی» دبیرکل انجمن اسلامی معلمان، «محمدحسین مقیمی»، «محمدرضا راه چمنی» دبیرکل حزب وحدت و همکاری اسلامی، «محمدرضا نجفی» نماینده مجلس، «علی داستانی» عضو حزب همبستگی، «سهیلا جلودارزاده» عضو خانه کارگر، «امیر عسگری» عضو مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، «محسن علیجانی» نماینده مجلس، «افشین علا» فعال فرهنگی، «پروانه مافی» عضو حزب کارگزاران، «اعظم صمصامی» عضو مجمع فرهنگیان، «سعید باقری» عضو کانون وکلا، «محمدرضا بادامچی» از حزب اسلامی کار، «محمدهادی انتشاری» فعال اصلاح طلب، «فریده اولاد قباد» نماینده مجلس، «فخرالدین صابری» از نمایندگان ادوار، «محمدرضا شریفی» اقتصاددان، «زهرا ساعی» عضو خانه کارگر، «محمدعلی وکیلی» نماینده مجلس،    «سیدفرید موسوی» نماینده مجلس، «محمدحسین شیخ محمدی» از حزب ندای ایرانیان، «وحید توتونچی» فعال اصلاح طلب، «حسن انصاری» از حزب آزادی، «علی حسین رضائیان» عضو انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، «ابوالفضل سروش» نماینده مجلس، «حبیب سهرابی» از سازمان نظام مهندسی و  «مهدی شیخ» نماینده مجلس تشکیل شده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۷۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}