۰

سخنگوی کارگزاران: در پی استفاده از موقعیت هستیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۶
سخنگوی کارگزاران: در پی استفاده از موقعیت هستیم
به گزارش عصر تعادل سخنگوی حزب کارگزاران گفت: حزب کارگزاران تکلیف محور نیست بلکه در پی استفاده از موقعیت و سیاست ورزی هوشمندانه است.

حسین مرعشی در نشستی که روز دوشنبه با حضور سخنگو و رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران با نامزدهای این تشکل در مجموعه تلاش برگزار شد،  اظهار داشت: این انتخابات سخت‌ترین انتخابات جمهوری اسلامی است.  یکی از سختی‌های آن نحوه برخورد شورای نگهبان است بطوری‌که فریاد وزیر کشور را که خاستگاه اصولگرایی هم داشت، درآورد.

سخنگوی حزب کارگزاران در توضیح یکی دیگر از سختی‌های انتخابات پیش رو گفت: رنجشی که در مردم وجود دارد ریشه‌های مختلفی دارد بخشی به شرایط اقتصادی باز می‌گردد که عمدتا تحت تاثیر تحریم‌هاست و بخشی هم به سوء تدبیر داخلی برمی‌گردد.  

مرعشی با بیان این که تجربه کارگزاران می‌گوید نباید صحنه انتخابات را ترک کنیم، اظهارداشت: فکر می‌کنیم نیامدن به انتخابات کار ایران را سخت‌تر می‌کند کارگزاران تکلیف‌محور نیست بلکه در پی استفاده از موقعیت و سیاست ورزی هوشمندانه است.  
 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به سوالی درباره علت مشارکت در انتخابات در حالی که امیدی به اصلاح در کشور از طریق نهادهای انتخابی قدرت وجود ندارد، گفت: هیچ حادثه ای در بستر عمومی جامعه بدون اثر نیست. آینده ایران هم به همین بلند شدن‌ها و زمین خوردن‌ها بستگی دارد. اگر می‌گوییم نهادهای قدرت کار خود را می‌کنند، اما این نباید باعث شود تا صحنه را ترک کنیم.

وی افزود: علی رغم ناامیدی موجود، در واقعیت رای مردم هیچ گاه بی اثر نبوده است، همانگونه که در سال ۷۶ با وجود آنکه گفته می‌شد نظر حاکمیت بر فرد دیگریست اما دیدیم که آقای خاتمی با رای مردم رای آورد. این اتفاق در تمام انتخابات‌های بعد ریاست جمهوری هم تکرار شد که رای مردم بر خلاف باوری که در میان عموم رواج داشت، تاثیر گذار بود.

وی تاکید کرد: باید بدانیم در جمهوری اسلامی نه نهاد کاملا انتصابی داریم و نه نهادهای خیلی انتخابی، بلکه هر دو دسته نهاد محدود به دیگری هستند. بنابراین از تاثیر رای مردم در آنها نباید غافل شد.

مرعشی ‌درباره استدلال مخالفان ارائه لیست در انتخابات پیش رو نیز گفت: گفته می شود اگر حاکمیت یکپارچه شود، کارهای مملکت راه می افتد. اما شما دیدید که در شرایطی که اصولگرایان احتمال می دادند اصلاح طلبان در انتخابات حاضر نخواهند شد، چگونه اختلافات میان اصولگرایان بروز کرده است و امروز به حداقل ۴ لیست تقسیم شده‌اند. در چنین شرایطی خردورزی حکم می کند تا از فرصت های ممکن برای تاثیر گذاری رای مردم استفاده کرد.

کرباسچی: مکلف به شکستن بن بست‌ها هستیم 

غلامحسین کرباسچی با اشاره به ردصلاحیت محمدرضا رحیمی نماینده فعلی تهران در مجلس (که در جلسه حضور داشت)، به سابقه وی در دوران دفاع مقدس و اسارت پرداخت و با این عنوان که وی شهید زنده است به ردصلاحیت وی انتقاد کرد و گفت: در زندان شاه شعری را پس از شهادت مبارزان می‌خواندم، "هرشب ستاره‌ای به زمین می‌کشند، باز این آسمان غرق ستاره‌هاست" فکر می‌کنیم در بیکران نیروهای مردم، آدم‌های باتقوا، متخصص و علاقه‌مند به ایران و توسعه کشور وجود دارند که خودمان را از آنها محروم کنیم.  

دبیرکل حزب سازندگی ایران در پاسخ به خبرنگاری که این حزب را به لحاظ تکلیف‌مداری با اصولگرایان مقایسه کرده بود، افزود: همه تکلیف داریم اما معنای تکلیف مهم است منتها اگر این تا جایی را تنگ نظرانه در نظر بگیریم مکلف به شکستن بن‌بست‌ها هستیم. نمی‌شود از یک طرف به مردم برای حضور در انتخابات اصرار کنیم و از طرفی آنها را از نیروهای سیاسی محروم کنیم.  
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}