۰

اتحادیه اروپا بر تحریم تسلیحاتی لیبی نظارت می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷
اتحادیه اروپا بر تحریم تسلیحاتی لیبی نظارت می‌کند
به گزارش عصر تعادل به نقل از راشا تودی «هایکو ماس» امروز (دوشنبه) در بروکسل به خبرنگاران گفت، دلایل زیادی برای ایجاد یک ائتلاف اروپایی قدرتمند در این راستا وجود داشته است.

ماس همچنین فعال شدن ماموریت نظارت دریایی در سواحل شرقی مدیترانه را از نتایج تصمیم جدید مقامات اتحادیه اروپا بیان کرد.
مقام‌های آلمان و سازمان ملل دیروز (یکشنبه) اعلام کردند که کشورهای شرکت‌کننده در نشستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، نسبت به حفظ تحریم تسلیحاتی لیبی تعهد دوباره داده‌اند.  

آلمان و سازمان ملل که میزبانی کنفرانس اخیر صلح لیبی در برلین را برعهده داشتند، وزیران امورخارجه و دیگر مقام‌های کشورهای مختلف را در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گردهم آوردند تا بر قطع حمایت نظامی خارجی از طرف‌های درگیر در لیبی تاکید کنند.

این کشورها شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به همراه ایتالیا، ترکیه و امارات متحده عربی هستند.

نشست نمایندگان این کشورها رسما زمینه آغاز به کار یک کمیته مربوط به لیبی را کلید زد. ایتالیا بخشی از ریاست جلسه آتی لیبی در رم را که قرار است در ماه مارس (اسفند - فروردین) برگزار شود، برعهده گیرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس برلین که ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) برگزار شد، توافق کردند به تحریم‌های تسلیحاتی لیبی پایبند بمانند، مانع از حمایت نظامی از طرف‌های درگیر در لیبی شوند و جناح‌های متخاصم را به دستیابی به آتش بس کامل سوق دهند.

با این حال، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که این توافق بارها به واسطه انتقال سلاح به لیبی و تشدید درگیری‌ها، نقض شده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۸۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}