۰

درخواست سعودی ها برای رفع تحریم تسلیحاتی از سوی آلمان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۴
درخواست سعودی ها برای رفع تحریم تسلیحاتی از سوی آلمان
به گزارش عصر تعادل وزیر امور خارجه عربستان از دولت آلمان در حالی درخواست کرده «با درک نیاز ریاض به تسلیحات نظامی»، صادرات سلاح به این کشور را از سر بگیرد که برلین به دلیل اقدام سعودی‌ها در کشتار مردم یمن، از ۱۵ ماه پیش صادرات سلاح به این کشور را متوقف کرده است.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه) در گفت‌وگو با خبرگزاری د.پ.آ آلمان گفت، از برلین انتظار می‌رود به توقف صادرات تجهیزات نظامی و سلاح به عربستان پایان دهد.
وی در توجیه این درخواست گفت: امیدواریم آلمان متوجه باشد که ما برای دفاع از خودمان به این ابزار نیاز داریم.

بن فرحان، حملات موشکی به تاسیسات نفتی عربستان - که نیروهای یمنی به تلافی حملات شدید ریاض آن را انجام دادند - را یادآور شد و افزود: توقف صادرات سلاح‌های مورد نیاز ریاض با روابط دوستانه‌ای که بین آلمان و سعودی برقرار است، منافات دارد.

دولت ائتلافی آلمان در مارس ۲۰۱۸ تصمیم گرفت صادرات تسلیحات را به کشورهایی که به طور مستقیم در جنگ یمن دخیل هستند (از جمله عربستان) متوقف کند.
این تصمیم ۶ ماه پس از قتل فجیع «جمال خاشقجی» در استانبول اتخاذ شد، طرحی که گفته می‌شود از سوی عمال سعودی و به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور برای ساکت کردن این روزنامه نگار منتقد به اجرا گذاشته شد. 

دیروز(یکشنبه) نیز «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «ولت آم زونتاگ» گفت: «همه کشورهایی که از تجارت کالا از طریق خلیج فارس ذینفع هستند باید در تامین امنیت مسیر دریایی آن مشارکت و این شامل آلمان نیز می‌شود.»
به گفته وزیر امور خارجه عربستان، تامین انرژی آلمان و تحویل محموله‌های نفتی به این کشور به اوضاع منطقه خلیج فارس بستگی دارد.
آلمان تاکنون در ماموریت ائتلاف دریایی به سرکردگی آمریکا در آب‌های خلیج فارس و ماموریت‌ نظارتی کشورهای اروپایی در خلیج عمان به رهبری فرانسه شرکت نکرده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۸۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}