۰

فعالیت دوباره غیر قانونی معدن سنگ در ارتفاعات توچال

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳
فعالیت دوباره غیر قانونی معدن سنگ در ارتفاعات توچال
به گزارش عصر تعادل عضو شورای شهر تهران نسبت به فعالیت معدن سنگ سبز در کوی فراز و ارتفاعات جنوبی توچال هشدار داد و گفت: بی‌توجهی به این موضوع سبب وقوع سیلاب می‌شود.

آرش حسینی میلانی در تذکری که در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح کرد، اظهار داشت: ارتفاعات توچال جنوبی یکی از نمادهای میراث طبیعی تهران است و از قدیم تحت حفاظت شهرداری بوده است. 

وی بیان داشت: اگر در حال حاضر به اعضای شورای شهر و شهردار تهران اعلام کنند که در ارتفاع 2 هزار متری شهر تهران قرار است معدن سنگی به وسعت 12 هکتار ساخته شود، قطعا همه مخالفت می‌کنند.

وی گفت: ولی اکنون معدن سنگ سبز در کوی فراز در منطقه 2 تهران دوباره فعال شده و نگران هستیم که فعالیت آن سبب تخریب کوهستان شود. از طرفی در زمان بارندگی، خطر سیلاب به همراه خواهد داشت. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: در این منطقه دو آبراهه و 14 سازه رسوبگیر وجود دارد و فعالیت معدن سنگ سبز سبب آسیب به این سازه‌ها خواهد شد. 

میلانی خاطرنشان کرد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم هر چه سریع‌تر ضوابط قانونی حفاظت از حریم شهر تهران را با همکاری اداره‌کل محیط زیست انجام دهد که عملیات معدن‌کاری متوقف و گزارش دقیقی به ما در شورای شهر ارسال شود. 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۸۴۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}