۰

نمایشگاه خوشنویسی ایران و هند در بمبئی گشایش یافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۱
نمایشگاه خوشنویسی ایران و هند در بمبئی گشایش یافت
به گزارش عصر تعادل در این آیین که در خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد، علیخانی ضمن اشاره به کاهش تدریجی توجه مردم به هنر خوشنویسی در عصر دیجیتالی و زندگی ماشینی، به اهمیت این هنر مهم به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان و قدرت نرم اشاره کرد.

سرکنسول ایران با اشاره به جایگاه خوشنویسی در هنرهای اسلامی و تاریخ هنری هر دو کشور ایران و هند و استفاده از خطوط فارسی در نقاشی، دیوار و ایوان های مساجد، قلعه ها، دربارها و قصرهای هندی و معرفی برخی از خوشنویسان سرشناس در عرصه جهانی به اهمیت این هنر مهم در برقراری ارتباطات مردمی دو کشور و تبادل احساسات، عواطف در کنار پیام رسانی و ارائه اطلاعات پرداخت.

در این نمایشگاه، بیش از ۵۰ اثر خوشنویسی از هنرمندان هندی مانند "گوری یوسف حسین"، "ممتاز علی تونکی"، خانم "شیپرا مالهوترا" و "هیرال باگات" به سبک های کوفی، ثلث، نسخ و به سبک های خوشنویسی طغرا و سیاه مشق به نمایش گذاشته شد که هر کدام از هنرمندان توضیحاتی درباره آثار خود ارائه کردند.

این نمایشگاه از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفند از ساعت ۱۰ الی ۱۷ برای علاقه مندان به هنر خوشنویسی دایر است.
کد مطلب : ۱۴۸۸۶۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}