سعید عصمتی

آرزوی برگشت به عقب

روزنامه همدلی , 30 بهمن 1398 ساعت 10:18

این روزها بازار آینده‌نگری داغ شده است. عملکرد منتخبان ملت در نهادهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی بسیاری را به این تفکر وا داشته است که ای کاش به عقب برمی‌گشتیم.


به گزارش عصر تعادل سعید عصمتی فعال مدنی در ستون یادداشت سیاسی روزنامه همدلی نوشت: چهار سال پیش جریانی با ادامه دادن شعار به عقب برنمی‌گردیم فریاد زد که قصد دارد شرایط کشور را در مسیر توسعه و رو به‌جلو قرار دهد. آنان مدعی شدند نه تنها می‌خواهند مانع تکرار اشتباهات گذشته شوند بلکه می‌خواهند از شکل‌گیری جو رخوت گذشته کشور یا به عبارت دقیق از بازگشت به عقب جلوگیری کنند.

اما حالا بعد از یک دوره چهار ساله از عملکرد این جریان که برآمده از اصلاح‌طلبان است، باید پرسید آیا واقعا به عقب برنگشتیم؟ یا این که شرایط به سمتی رفته که باید بگوییم ای کاش به عقب برگردیم.

اگر کمی دقیق به حوزه‌های مختلف اقتصادی سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نگاه کنیم، شاید جواب این سوالات را پیدا کنیم. چهار سال پیش هنوز قیمت دلار سر به فلک نزده بود و هنوز به اینجا نرسیده بودیم که رئیس اتاق بازرگانی اعلام کند شیب رشد سرمایه‌گذاری در کشور منفی شده است. هنوز مردم برای زندگی به کپرسازی به بالای پشت بام‌ها پناه نیاورده بودند. اما فقط شرایط اقتصادی نیست. چهار سال پیش جشنواره‌های فجر بخصوص در حوزه فیلم رونق زیادی داشت. هنوز مردم برای دیدن فیلم‌ها جلوی گیشه‌ها صف می‌بستند، اما آیا امسال واقعا رونقی بود؟ در حوزه مطبوعات آیا واقعا چهارسال پیش هم تیراژ روزنامه‌ها مثل امروز کم شمار بود؟

آیا چهار سال پیش که عملکرد شورای نگهبان با جریان‌های مختلف مثل امروز بود باز هم مردم برای حضور در انتخابات دو دل بودند؟ یادمان نرفته که چهارسال پیش در انتخابات مجلس دهم چه شوری بر کل کشور اعم از احزاب و مردم حاکم بود. روز رای‌گیری را این مردم فراموش نمی‌کنند. حالا باید نشست گفت که ای‌کاش به عقب بر می‌گشتیم و اشتباهات این چهار سال تکرار نمی‌شد. کاش در این روزهای انتخاباتی نماینده‌ها تلاش می‌کردند با مردم بیشتر صادق باشند و عملکرد خود را بیشتر مورد نقد و بررسی قرار می‌دادند. هرچند که همه شرایط امروز کشور ناشی از عملکرد آنان نیست، اما بی‌شک رفتار و عملکرد آنان می‌توانست بهتر از این باشد و به بهبود اوضاع امروز کشور کمک کند. باید امیدوار بود تا این حرکت اصلاحی انجام شود.


کد مطلب: 148877

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148877/آرزوی-برگشت-عقب

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir