۰

هشدار یونیسف درباره نیجریه: سه میلیون نفر گرسنه اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷
هشدار یونیسف درباره نیجریه: سه میلیون نفر گرسنه اند
به گزارش عصر تعادل یونیسف در بیانیه‌ای از وخامت وضعیت زیستی حدود 3 میلیون نیجری که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان شکل می‌دهند، خبر داد و خواستار ارسال کمک‌های فوری برای آن‌ها شد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود سه میلیون نفر در کشور آفریقایی نیجر که بیش از نیمی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» یونیسف خواستار توجه بیشتر به وضعیت وخیم کودکان و خانواده‌های آنها شد. در ماه‌های اخیر تعداد حملات تروریستی علیه غیرنظامیان و ارتش در نیجر افزایش یافته است.

بنابر اعلام یونیسف، حملات علیه غیرنظامیان در منطقه «دریاچه چاد» مانع بازگشت ۲۶۳ هزار نفر از مردم در منطقه «دیفا» به خانه‌های خود شد. در ماه گذشته نیز بیش از ۲۰ نظامی در حمله به اردوگاه نظامی در نزدیکی مرز نیجر با مالی کشته شدند. افزایش ناامنی در مرزها با بورکینافاسو و مالی، ۷۸ هزار نفر را مجبور به ترک خانه و کاشانه  خود کرده است.

یونیسف در بخشی از این بیانیه گفت: «وخیم‌تر وضعیت امنیتی در مرز با نیجریه منجر به جابجایی ده‌ها هزار نفر از پناهجویان در روستاهای مرزی منطقه "مارادی" در مرکز این کشور شد.»

در یک حادثه تلخ که روز دوشنبه در جنوب شرقی نیجر رخ داد، ۲۰ پناهجو که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان شکل می‌دادند حین هجوم برای دریافت کمک‌های نقدی و امدادی بشردوستانه به دلیل ازدحام جمعیت به زمین افتاده و جان باختند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۸۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}