۰

مرگ 1200 نفر در جاده های ایران در سال 98

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۰
مرگ 1200 نفر در جاده های ایران در سال 98
به گزارش عصر تعادل سردار هادیانفر گفت: امسال تعداد جانباختگان حدود ۱۲۰۰ نفر و بیش از ۴۵ هزار مجرو ح و مصدوم بود که باید این تعداد کاهش یابد.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری‌های سراسر کشور با بیان اینکه در بحث پویش ها، محوریت بر کاهش سوانح و حوادث و متمرکز بر هوای پاک است، اظهار کرد: خلاء بحث شورای عالی به عنوان سیاست گذاری در حوزه ترافیک کشور قابل مشاهده است تا بتواند نقش ایفا کند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به استناد ماده ۱۰۸ قانون، شورای عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک به ریاست شخص رئیس جمهور باید تشکیل شود که وزارت‌خانه‌های مختلف از جمله پلیس راهور در این شورا نقش دارند.

او افزود:عامل انسانی در تصادفات یکی از موضوعات اصلی است که معتقدیم ۹۲ درصد موضوع ترافیک، تردد‌ها و ایمنی به عامل انسانی باز می‌گردد.

سردار هادیانفر گفت:ارتقا فرهنگ، آموزش و تسری دادن آن‌ها به تمام کلانشهر‌ها می‌تواند منجر به کاهش آمار تصادفات شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تعداد جانباختگان در تصادفات زیاد هست، افزود: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها و ۷۰ درصد از جانباختگان مربوط به جاده‌ها است، اما ۳۰ درصد دیگر مربوط به داخل شهر‌ها است، اما با توجه به اقدامات گسترده در این حوزه باید رقم جانباختگان حوادث جاده‌ای عدد کاهشی را نشان دهد.

او ادامه داد:در طول ده ماهه امسال تعداد جانباختگان حدود ۱۲۰۰ نفر و بیش از ۴۵ هزار مجرو ح و مصدوم بود که باید این تعداد کاهش یابد.

سردار هادیانفر گفت:نقش صدا و سیما در پویش و آموزش و فرهنگ ترافیک انکار ناپذیر است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: تمرکز بر کلاه ایمنی جزء موضوعات جدی است که با این اقدام در اصفهان ۱۸ درصد جانباختگان موتور سیکلت سوار را کاهش دهند.

او بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی آمادگی کامل دارد تا به همه‌ی شهرداران در این بخش همکاری کند که پویش‌ها به عنوان یک مطالبه اجتماعی در کشور جاری شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۱۴۸۹۱۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}