۰

چهار خودروی جدید سایپا چه ویژگی هایی دارند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۸
چهار خودروی جدید سایپا چه ویژگی هایی دارند؟
به گزارش عصر تعادل صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و با حضور رئیس جمهور از ۴ محصول رونمایی شد.

رونمایی از ۴ محصول داخلی با حضور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز در جلسه هیئت دولت با حضور رئیس جمهور از ۴ محصول جدید خودرویب رونمایی شد.

از این محصولات؛ ۲ محصول رونمایی شده برای شرکت سایپاست. این محصولات که به نام های سدان رهام و کراس‌اوور (نیم‌شاسی) هستند، با اتکا به مگاپلت‌فرم کاملا ایرانی SP۱۰۰ طراحی شده‌اند و قرار است در سال ۱۳۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شوند.

«رهام» محصول جدید گروه خودروسازی سایپاست که مشخصات فنی آن هنوز نهایی نشده است. این خودرو در ابتدا قرار بود با پیشرانه برلیانس وارد بازار شود، اما در پی تحریم‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور، احتمال استفاده از موتور تیبا برای این خودرو وجود دارد.

مدل کراس‌اوور نیز که با استایل شکیل، به روز و در رده خودرو‌های مدرن طراحی شده در پایان سال آینده و در چند تیپ با بهره‌گیری از استاندارد‌ها و امکانات روز جهانی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برنامه‌ریزی‌های ایران خودرو برای برقی سازی دناپلاس و رانا

محصولات دیگر تقریبا شناخته شده  هستند اما کراس اورر سایپا یک محصول کاملا جدید است که شبیه به نسخه هاچ‌بک سایپا رهام است. دیگر محصول رونمایی شده پروژه k۱۳۲ که خودرویی بومی بر پایه پژو ۳۰۱ بوده و دیگری دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو است.

دنا پلاس توربو پلاس، جدیدترین تیپ از خانواده خودرو‌های دنا ایران خودرو است. ایران خودرو با تجهیز این خودرو به قوای فنی و امکانات کامل تر، تلاش کرده تا این خودرو را به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار دهد. بنظر می‌رسد دنا پلاس توربو از اواسط سال ۱۴۰۰ به بازار کشور وارد شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۱۴۸۹۱۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}