ترکیه به حضور خود در ادلب ادامه می دهد

فارس , 1 اسفند 1398 ساعت 10:17

ترکیه اعلام کرد: پست‌های دیدبانی ادلب را ترک نمی‌کنیم.


به گزارش عصر تعادل فریدون سینیرلی‌اغلو، سفیر ترکیه در سازمان ملل متحد گفت: ما نیروهایمان را از استان ادلب سوریه عقب نخواهیم کشید و پست‌های دیدبانی را ترک نخواهیم کرد.

سفیر ترکیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که این کشور پست‌های دیدبانی خود در استان ادلب سوریه را ترک نخواهد کرد.

به نوشته تی‌آرتی، «فریدون سینیرلی‌اغلو» که روز چهارشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن می‌گفت ادعا کرد که ترکیه با همه ابزارهای لازم به حملات صورت گرفته از سوی ارتش سوریه به نظامیان ترکیه‌ای پاسخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: «ما نیروهایمان را عقب نخواهیم کشید و پست‌های دیدبانی را ترک نخواهیم کرد. این رژیم سوریه است که باید تا پایان این ماه از مواضع فعلی خود عقب‌نشینی کند.»

وی همچنین مدعی شد که نیروهای ترکیه با هدف حفظ ثبات و حفاظت از منطقه کاهش تنش در سوریه به سر می‌برند.

سینیرلی‌اغلو همچنین گفت که حضور نظامی ترکیه در ادلب و تقویت نیروهای این کشور با یادداشت تفاهم سوچی که در سپتامبر 2018 امضا شده، تطابق دارد.

ترکیه بر اساس روند آستانه و به‌عنوان یکی از کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس وظیفه داشت مانع حملات تروریست‌های مستقر در استان ادلب سوریه علیه نیروهای ارتش سوریه شود اما در انجام این تعهد خود شکست خورد. ارتش سوریه از چندی پیش، پیشروی‌های خود را در استان ادلب آغاز کرده و همین امر به اعتراضات و تهدیدات مقامات ترکیه منجر شده است.

استان ادلب آخرین منطقه بزرگ در سوریه است که هنوز تحت کنترل تروریست‌های عمدتا متحد با القاعده است. ترکیه از این تروریست‌ها حمایت می‌کند.


کد مطلب: 148919

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/148919/ترکیه-حضور-خود-ادلب-ادامه-می-دهد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir