۰

تهیه تصاویر هوایی از ۱۲.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲
تهیه تصاویر هوایی از ۱۲.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی
به گزارش عصر تعادل رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: طی توافقی با سازمان نقشه برداری و جغرافیای کشور، تصاویر هوایی (کاداستر) ۲۲.۵ میلیون هکتار از اراضی کشور تهیه شده که از این میزان ۱۲.۵ میلیون هکتار مربوط به اراضی کشاورزی است.

« علیرضا اورنگی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه اجرای قانون کاداستر اراضی کشاورزی ( مستثنیات مردم) در سال ۹۳ در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شد افزود: در این طرح سازمان امور اراضی کشور متولی  کاداستر  اراضی کشاورزی( مستثنیات) و  سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری متولی اراضی ملی شد.

وی اظهارداشت: طبق قانون تهیه نقشه کاداستری برای اراضی ملی و مستثنیات باید منجر به صدور سند از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شود که به همین منظور باید نقشه های یک دو هزارم از تک تک قطعات مالکین تهیه و برای ثبت و صدور سند به این سازمان ارسال شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور  با بیان اینکه دولت موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه کاداستر ( تهیه تصاویر هوایی  و  تولید نقشه ) اراضی کشاورزی ( مستثنیات مردم) را به اتمام برساند گفت:
 تاکنون برای  ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مستثنیات عکس های ارتوفتو تهیه شده است.

ارتوفتو به معنی عملیات قائم سازی تصاویر هوایی نسبت به زمین است.

رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: همچنین ۴.۳ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۲۰۳  قرار داد با مجموله مهندسان مشاور دارای صلاحیت سازمان برنامه و بودجه عقد قرارداد شده است.

وی اضافه کرد: نقشه هوایی  ۴.۳ میلیون هکتار از اراضی کشاورزری تهیه شده که از این میزان ۲.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی خارج از دریاچه ارومیه و حدود ۶۰۰ هزار هکتار در حوزه دریاچه است.

اورنگی گفت: از این میزان اراضی حدود دو میلیون هکتار نقشه با مختصات یک دو هزارم با اطلاعات توصیفی، نام و  مشخصات بهره بردار و نوع کاربری و... به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت جانمایی و صدور سند ارسال شده که تاکنون ۱.۳  میلیون هکتار آن در سامانه سازمان ثبت اسناد جانمایی شده است و مابقی باید رفع ایراد شود.

این مقام مسئول مرحله بعدی اراضی کشاورزی را صدور سند عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات در اجرای این طرح تامین منابع مالی است که در صورت تامین به موقع این امر تا پایان برنامه ششم توسعه محقق می شود.

 
 
کد مطلب : ۱۴۸۹۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}