۰

تا ساعت 12 جمعه چند نفر در انتخابات شرکت کردند؟

تاریخ انتشار
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۴
تا ساعت 12 جمعه چند نفر در انتخابات شرکت کردند؟
به گزارش عصر تعادل وزیر کشور با بیان اینکه تا ساعت ۱۲ میزان مشارکت بیش از ۷ میلیون نفر بوده است، گفت: این میزان مشارکت برابر با انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در جمع خبرنگاران، افزود: درباره میزان مشارکت اکنون جمع بندی نهایی نداریم اما تا ساعت ۱۲ امروز که داشتیم که میزان شرکت کنندگان این بار هم مثل دوره قبل مجلس بوده است، حدود هفت و نیم میلیون نفر پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی ادامه داد: به محض اینکه میزان مشارکت اعلام شود بیان می‌کنم.

وزیر کشور موضوع مشارکت را در سرنوشت کشور امر مقدس و ادامه راه شهدای و امام راحل دانست، و گفت: مردم ما در این ۴۱ سال در همه انتخابات شرکت کردند و این حق مردم است که شرکت کنند تا بتوانند نظر خود را چگونگی اداره کشور اعمال کنند.
وی اضافه کرد: از نظر دموکراسی و مردم سالاری دینی رقم بسیار خوبی در این زمینه داریم و اگر از نظر تاریخی هم حساب کنیم اولین بار در منطقه مشروعیت با ایران بوده است.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد این مشارکت تداوم یابد و مردم با انگیزه بالا و شوق بیشتری امروز را تا آخر وقت داشته باشیم و مشارکت به گونه‌ای باشد که این حضور هم در تحلیل و هم در نگاه و هم در چگونگی برخورد دشمنان موثر باشد که همیشه همین طور بوده است.
وی افزود: وقتی مردم در صحنه بوده اند تحلیل های آنها عوض شده است؛ بنابراین امیدوارم رقم مشارکت امروز با توجه به شرایط ایران در منطقه وجود دارد، قابل قبول باشد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۹۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}