۰

۲۲۵۰ مرگ بر اثر کرونا در چین

تاریخ انتشار
جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۳
۲۲۵۰ مرگ بر اثر کرونا در چین
به گزارش عصر تعادل در حالی که شمار کشته های ویروس کرونا در چین و دیگر نقاط جهان به ۲هزار و ۲۵۰نفر رسیده است ، شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین خواستار تشدید تدابیر قرنطینه و مبارزه فعالانه با ویروس بخصوص در کانون شیوع شد.

کمیسیون بهداشت ملی چین در پایان روز جمعه اعلام کرد که در کل جهان ۷۶ هزار و ۷۹۳ نفر به کرونا مبتلا شده اند که ۷۵ هزار و ۴۶۵ نفر از آنها در چین هستند و شمار فوتی های این کشور به ۲ هزار و ۲۳۶ نفر رسیده است.

کشورهای ژاپن و کره جنوبی و سنگاپور به ترتیب با ۷۲۷ و ۲۰۸ و ۸۶ مورد ابتلا در رده های بعدی بیشترین مبتلایان در خارج از چین قرار دارند و در ژاپن ۳ نفر و در کره جنوبی ۲ نفر درگذشته اند.

همزمان تلویزیون چین از قول رییس جمهور این کشور آورده است که به رغم کاهش شمار مبتلایان شیوع کرونا هنوز به نقطه اوج نرسیده و مبارزه با این ویروس خاتمه نیافته است.

وی روز جمعه در نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب حاکم در پکن گفت : وضعیت در استان خوبی مرکز شیوع بیماری بسیار جدی است و هیچ تعللی درمبارزه با کرونا پذیرفته نیست.

وی گفت که در این استان و بخصوص در شهر ووهان مرکز آن باید تدابیری بسیار قوی و سرسختانه در نظر گرفته شود تا ویروس تحت کنترل کامل قرار گیرد. 

رییس جمهور چین در عین حال ابراز اطمینان کرد که ملت و کشور بر این ویروس پیروز خواهد شد و کرونا نمی تواند اساس رشد چین را مختل کند.

آمار کمیسیون بهداشت ملی چین نشان می دهد که از میان مبتلایان تاکنون ۱۸ هزار و ۶۳۱ نفر درمان شده اند.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۹۸۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}