۰

تحلیل اردوغان از جنگ ترکیه در سوریه و لیبی

تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
تحلیل اردوغان از جنگ ترکیه در سوریه و لیبی
به گزارش عصر تعادل رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اعتراف به کشته شدن تعدادی از نظامیان این کشور در لیبی، مدعی شد که این کشور در پی ماجراجویی در سوریه و لیبی نیست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه) در سخنانی گفت که ترکیه به حضور در سوریه، لیبی و تمامی منطقه ادامه می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری تی آر تی، او مدعی شد که سیاست‌های ترکیه در سوریه و لیبی «ماجراجویی» نیست و تصمیم ترکیه برای حضور در این دو کشور، یک تصمیم بیهوده نبوده است.

اردوغان افزود: «برخی از نیروهای ما در لیبی به شهادت رسیده‌اند، اما ما با نیروهای حفتر در لیبی می‌جنگیم و توانسته‌ایم نزدیک به ۱۰۰ نفر از آنان را کشته و زخمی کنیم.»

او که در جمع هواداران خود در استان «ازمیر» سخن می‌گفت، تأکید کرد: «اگر از ورود به درگیری در سوریه، لیبی، دریای مدیترانه و تمامی منطقه، بترسیم؛ پس باید در آینده هزینه گزافی را پرداخت کنیم.»

اردوغان گفت که ترکیه بنا دارد از حقوق خود در دریای مدیترانه دفاع کند و در خصوص سوریه نیز مدعی شد که این کشور در پاسخ به کشته شدن نیروهای ترکیه، خسارت زیادی را به نیروهای ارتش سوریه وارد کرده است.

او تأکید کرد: «ریشه مشکلات به این دلیل است که پیش از این قاطعانه عمل نکردیم و به پاکسازی کشور و تعقیب تروریست‌ها در خارج از ترکیه ادامه می‌دهیم.»

اردوغان دیروز نیز گفته بود که به هیچ‌وجه نظامیان خود را از سوریه و استان ادلب عقب نمی‌کشد
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۹۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}