۰

جنگ نظامی آمریکا و طالبان به پایان رسید

تاریخ انتشار
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۴
جنگ نظامی آمریکا و طالبان به پایان رسید
به گزارش عصر تعادل با آغاز طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان، فرمانده ناتو در این کشور از توقف عملیات نظامیان خارجی و افغان علیه طالبان خبر داد.

در پی آغاز دورۀ هفت روزه کاهش خشونت‌ در سراسر افغانستان، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، از توقف عملیات این ائتلاف مقابل طالبان خبر داد.

«اسکات میلر» فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع (ناتو) امروز در نشست خبری مشترک با «اسدالله خالد» اعلام کرد که عملیات‌های نیروهای خارجی و نیروهای دولتی افغانستان در برابر طالبان به صفر رسیده‌ است.

میلر در این نشست که «مسعود اندرابی» وزیر کشور افغانستان هم حضور داشت، گفت که تلاش می‌شود خشونت‌ تا آخرین حد ممکن کاهش یابد.

وی از طالبان خواست که به طرح کاهش خشونت‌ متعهد بمانند؛ اما اگر کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان نقض شود، نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای دولتی افغانستان در برابر تحرکات طالبان خواهند ایستاد.

دورۀ کاهش خشونت‌ها، از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد. قرار است برای هفت روز عملیات‌های نیروهای دولتی افغانستان، نیروهای خارجی در افغانستان و نیز طالبان متوقف باشند.

اسدالله خالد در نشست امروز از تعهد برای متوقف بودن عملیات‌های نیروهای دولتی اطمینان داد و گفت تلاش می‌شود تا بر روند اجرای تعهدات طالبان نظارت شود.

پیش از این، نیروهای دولتی افغانستان روزانه 15 عملیات برنامه‌ریزی شده را در سرتاسر این کشور اجرا می‌کردند، اما اکنون این نیروها همراه با ناتو در یک هماهنگی، تمامی فعالیت‌های نظامی طالبان را تحت نظارت دارند.

مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان نیز درباره اجرایی این طرح گفت: نظامیان افغان و خارجی در کنار یکدیگر کاهش خشونت در افغانستان را ارزیابی کرده و نیروهای افغان در آماده باش کامل هستند.

فرمانده ناتو در افغانستان تاکید کرد که تفکیک‌ حملات طالبان از سایر گروه‌ها دشوار است، اما این امیدواری وجود دارد که کاهش خشونت پس از 7 روز نیز ادامه داشته باشد و راه را برای گفتگو میان افغان‌ها باز کند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۹۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}