۰

درخواست وزارت بهداشت برای صدور کارت سلامت مسافران ایرانی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
درخواست وزارت بهداشت برای صدور کارت سلامت مسافران ایرانی
به گزارش عصر تعادل معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که برای همه مسافران خروجی از ایران به مقصد کشور ترکیه، با انجام معاینات اولیه پزشکی و مراقبت سندرمیک، گواهی سلامت از نظر عدم ابتلا به کرونا ویروس جدید (COVID-19)، صادر شود.

به گزارش وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی  در نامه ای به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، آذربایجان غربی (ارومیه)، آذربایجان شرقی، شیراز، مشهد، اصفهان، هرمزگان و خوی بر لزوم صدور گواهی سلامت برای همه مسافرانی که ترکیه سفر می کنند تاکید کرد. 

رئیسی در این نامه نوشت: پیرو هماهنگی های به عمل آمده لازم است برای همه مسافران خروجی از ایران به مقصد کشور ترکیه از تاریخ چهارم اسفند با انجام معاینات اولیه پزشکی و مراقبت سندرمیک، گواهی سلامت از نظر عدم ابتلا به کرونا ویروس جدید (COVID-19) صادر شود و این گواهی جهت ورود به آن کشور مورد درخواست خواهد بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع لازم است دستور فرمایید، به مدت یک هفته (تا زمان تعیین مراکز بهداشتی درمانی منتخب) در پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی ضمن استقرار تیم مراقبت، شامل پزشک و کارشناس مبارزه با بیماریها جهت صدور گواهی مذکور اقدامات لازم صورت پذیرد. ضمنا لازم است به مسافران توصیه شود جهت دریافت این گواهی حداقل پنج ساعت قبل از پرواز در فرودگاه یا پایانه مرزی حضور داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت خطاب به معاونان بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی تاکید کرد: دستور فرمایید، ظرف 48 ساعت آینده مراکز بهداشتی درمانی منتخب آن دانشگاه که می توانند نسبت به صدور و مهر انگلیسی این گواهی اقدام کنند، تعیین شده و به معاونت بهداشت وزارت بهدشت اعلام شود. پس از تعیین مراکز منتخب، صدور گواهی نامبرده از پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی به آن مرکز محول خواهد شد و مسافران موظف اند 24 ساعت قبل از پرواز نسبت به تهیه این گواهی اقدام کنند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۹۰۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}