۰

سفر امیر قطر به اردن

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷
سفر امیر قطر به اردن
به گزارش عصر تعادل امیر قطر در راس هیئتی بلندپایه از مقامات کشورش وارد امان پایتخت اردن شد و طی مراسمی باشکوه مورداستقبال شاه این کشور قرار گرفت.

 «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شامگاه یکشنبه در سفری رسمی  دو روزه وارد امان پایتخت اردن شد.

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) اعلام کرد:« عبدالله دوم شاه اردن از تمیم بن حمد آل ثانی در فرودگاه بین المللی الملکه علیاء استقبال کرد».

بر اساس این گزارش مراسم رسمی استقبال از امیر قطر با شلیک 21 گلوله توپ واقعی به افتخار میزبان و پخش سرود ملی قطر و پادشاهی اردن برگزار شد.

امیر قطر قرار است با شاه اردن دیدار و درباره روابط برادرانه میان دو کشور و تحولات اوضاع در منطقه گفت وگو کند.

هیئتی بلندپایه از مقامات قطر مرکب از معاون نخست وزیر و وزیر خارجه، وزیر دارایی، رئیس سازمان امنیت کشور، معاون رئیس دفتر امیری، رئیس سازمان مطالعات و تحقیقات دفتر امیری، رئیس امور منطقه ای سازمان سرمایه‌گذاری قطر، رئیس کمیته همکاری بین المللی نظامی در وزارت دفاع و رئیس اداره امور عربی وزارت خارجه قطر در این سفر امیر قطر را همراهی می‌کنند.

این دومین سفر تمیم بن حمد آل ثانی به اردن است. او برای نخستین بار در مارس سال ۲۰۱۴ میلادی در مقام امیری قطر به امان سفر کرد.

گفته شده این دیدار با هدف تحکیم همکاری دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری و تبادل تجربیات صورت می‌گیرد.

سفیر قطر در اردن گفته است که سفر امیر قطر به اردن در مرحله حساس منطقه که نیازمند اتحاد همه کشورها برای مقابله با چالش‌های کنونی است، صورت می‌گیرد.

روابط بین اردن و قطر به ویژه پس از تبادل سفرای دو کشور در اواسط سال ۲۰۱۹، شاهد بهبود بود و قطر کمک‌های مالی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به اردن ارائه کرد.

روابط تجاری اردن و قطر هم در سایه حمایت‌های دوحه از اقتصاد امان در ماه های اخیر تقویت شده و مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته میلادی شاهدی رشد ۱۸ درصدی بود و به حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

اردن جولای گذشته پس از گذشت دو سال از احضار سفیر خود از قطر، در راستای تقویت روابط خود با این کشور، سفیر جدیدی در دوحه تعیین کرد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۹۱۱۵
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}