۰

پویش مقابله با کرونا در مناطق محروم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳
پویش مقابله با کرونا در مناطق محروم
به گزارش عصر تعادل، محمد نصیری اظهارکرد: در جلسه‌ای با حضور سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد شهر تهران مقرر شد تا از فردا عملیات آموزش و توزیع بسته‌های مقابله با کروناویروس در محلات محروم و کمتر برخوردار شهر تهران اجرا شود و در این راستا اولین مرحله از این پویش در منطقه هرندی و با همکاری سمن‌های داوطلب و همکار با جمعیت هلال احمر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ایمنی و آموزش داوطلبان نیز تامین شده است، گفت: فاز نخست این پویش در سطح ۱۰ پهنه محله هرندی در شهر تهران اجرا خواهد شد چراکه این محله به علت دسترسی نداشتن به رسانه‌ها، آموزش، مواد بهداشتی و ضدعفونی نسبت به  مناطق دیگر  آسیب‌پذیرتر است.

نصیری با بیان اینکه این عملیات همسو و تحت نظارت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی شده است تا بسته‌های بهداشتی حاوی مواد ضدعفونی و بروشورهای آموزشی ویژه کودکان و بزرگسالان به منظور اثربخشی بیشتر اقدامات از سوی داوطلبان آموزش دیده با رعایت و توجه به ایمنی آنان، خانه به خانه توزیع شود و بر این اساس بیش از ۲۵هزار بسته بهداشت فردی در این منطقه توزیع خواهد شد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۰۰ نیروی آموزش دیده داوطلب و ۱۵ سازمان مردم نهاد در اجرای این طرح مشارکت دارند، گفت: در این پویش هدف ما غربالگری و بیماریابی نیست و فقط داوطلبان موارد مشکوک احتمالی را  به مراکز مربوط گزارش خواهند کرد.

نصیری با اشاره به فضای روانی موجود در جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: این اقدامات با هدف انتشار خبرهای خوب و  شکست زنجیره انتقال با آگاهی بخشی در خصوص پرهیز از حضور در تجمعات و نحوه شست‌وشوی دست‌ها و ضدعفونی سطوح به ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر تهران انجام و این عملیات به مرور در سایر مناطق خطرپذیر نیز اجرا می‌شود.

به گفته رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، اورژانس، شورای شهر و ... در این طرح مشارکت داشته اند.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح در دیگر محلات کمتر برخوردار و محروم نیز اجرا شود.
کد مطلب : ۱۴۹۴۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}