۱
گزارش اختصاصی عصر تعادل از تناقض در نظر و عمل مسئولان مقابله با کرونا:

سفر ممنوع است اما نه با اتوبوس و هواپیما/ برخلاف اعلام مسئولان هیچ محدودیتی برای مسافرت وجود ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۶
سفر ممنوع است اما نه با اتوبوس و هواپیما/ برخلاف اعلام مسئولان هیچ محدودیتی برای مسافرت وجود ندارد
به گزارش عصر تعادل، حالا شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران در مرز پنج هزار نفر قرار دارد. همین وضعیت باعث شده تا مسئولان به فکر باشند و تلاش کنند از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند. 

اما بخشی از مردم نظر به تعطیلی مدارس بدون توجه به وضعیت نگران کننده شروع به سفر و جابجایی بین شهرها کرده اند. همین ومسئله نگرانی ها را برای شیوع بیشتر کرونا در کشور افزایش داده است. 

در نتیجه این پلیس و استانداران برخی استانها دست به کار شده اند تا جلوی مسافرت های نابجا را در این ایام بگیرند.

پلیس اعلام کرده که جاده های مازندران بسته است و اجازه ورود خودروهای غیر بومی به استان داده نمی شود.

اما فارغ از این که چقدر این تصمیم به درستی در حال اجراست باید پرسید آیا تنها راه سفر کردن با خودروی شخصی است؟

بخش قابل توجهی از مردم در این ایام با حمل و نقل عمومی بدون هیچ محدودیتی در حال جابجایی هستند. حمل و نقل عمومی که بیشتر می تواند عامل شیوع این ویروس باشد.

نگاهی به سایت های فروش بلیط اتوبوس بهتر این واقعیت را نشان می دهد. در حالی که پلیس می گوید سفر به مازندران ممنوع است اما تمامی سرویس ها به این استان برقرار است. 


همچنین این وضعیت برای پروازها نیز برقرار است. در هیچ مسیر هوایی در داخل کشور محدودیتی وجود ندارد و اتفاقا این روزها به خاطر کمتر شدن مسافر قیمت پروازها کاهش پیدا کرده که همین موجب تشویق مسافران برای استفاده از هواپیما و جابجایی شده است. 

در همین حال امروز استاندار لرستان اعلام کرده که سفر کردن به لرستان ممنوع است و این ممنوعیت تا نوروز هم ادامه خواهد داشت. اما با این وجود بررسی های خبرنگار عصر تعادل نشان می دهد که برای سفر به این استان هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و مسافران به راحتی می توانند با خرید بلیط هواپیما و یا اتوبوس به این استان سفر کنند.


این نوع مواجه و برخورد مسئولان با چنین اتفاق مهمی نگرانی مردم را افزایش می دهد. حالا باید امیدوار بود که هرچه سریعتر این روند اصلاح شود. 
 
کد مطلب : ۱۴۹۶۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}