۰

کشف دو نژاد جدید از ویروس کرونا !

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۸
کشف دو نژاد جدید از ویروس کرونا !
به گزارش عصرتعادل، براساس گزارش New Scientist ، «Xiaolu Tang» و همکارانش در دانشگاه پکینگ ژنوم ویروس گرفته شده از 103 مورد را مطالعه کردند و در دو مکان روی ژنوم، جهش های مشترکی یافتند.

این تیم دو نوع ویروس را بر اساس تفاوت در ژنوم در این دو منطقه شناسایی کردند: 72 ژنوم «نوع L» و 29 «نوع S» در نظر گرفته شدند.

تجزیه و تحلیل جداگانه توسط این تیم نشان می دهد که نوع L از نوع قدیمی تر S به دست آمده است. اولین نژاد احتمالاً در حدود زمان پرش ویروس از حیوانات به انسان پدید آمده و نوع دوم بلافاصله پس از آن پدیدار شده است. هر دو این نژادها در شیوع جهانی فعلی دخیل هستند. این تیم اعلام کرد که شایع‌تر بودن نوع L نشان دهنده تهاجمی‌تر بودن آن نسبت به نوع S است.

«Ravinder Kanda » در دانشگاه آکسفورد بروکس انگلستان نیز اعلام کرد که دو نژاد متفاوت وجود دارد. وی افزود که ممکن است نوع L در انتقال خود تهاجمی‌تر باشد؛ اما ما هنوز هیچ تصوری نداریم که چگونه این تغییرات ژنتیکی اساسی با شدت بیماری ارتباط دارد.

«اریک ولز» در ایمپریال کالج لندن گفت: «فکر می کنم این یک واقعیت است که دو نژاد وجود دارد؛ طبیعی است که ویروس‌ها هنگام انتقال به میزبان جدید، دچار تحول شوند.»
«ایان جونز» از دانشگاه ریدینگ اعلام کرد که از نظر عملی ویروس مانند زمان اولیه ظهور است. مطالعه Tang و همکارانش فقط نشان می‌دهد که تنوع ژنتیکی ویروس وجود دارد و این بدان معنی نیست که ویروس در حال تغییر است.

جونز اظهار کرد که این تحقیق تنها 103 مورد را بررسی کرده و در مقیاس بزرگتر، پایگاه اطلاعاتی آنلاین نتایج را تنها از 166 کیس جمع‌آوری کرده که هر دوی آن ها نشان دهنده قطره‌ای از 100 هزار موردی است که رسما گزارش شده است.
کد مطلب : ۱۴۹۷۷۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}