۰

صدور حکم سقوط بوئینگ مالزی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶
صدور حکم سقوط بوئینگ مالزی
به گزارش عصرتعادل، الكساندر لوكاشویچ نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: مسکو دادگاه هلند در رابطه با سقوط بوئینگ (پرواز MH17) در ژوئیه ۲۰۱۴ در دونباس را یک "محاکمه عمیقاً سیاسی" می داند.

شما می دانید که هلندی ها و محققان روند دادگاهی را در روز نهم آغاز کردند که به نظر ما این روند عمیقاً سیاسی شده است.

روسیه از مشارکت در تحقیقات به حالت تعلیق درآمده، اگرچه با مقامات تحقیقات همکاری نزدیکی داشت و تمام اطلاعات لازم را ارائه می داد.

بنابراین، ما اعتقاد داریم که آن مراحل دادرسی که به راه انداخته اند، به نوعی محاکمه سیاسی است که هیچ ارتباطی با یک تحقیق حرفه ای ندارد. این یک سیاسی کاری قوی است، بحث و گفتگوی حرفه ای در مورد این موضوع کار نمی کند و بعید است که کار شود، زیرا ما کاملاً تعصب شرکت کنندگان در این تحقیق را درک می کنیم.

بدون روسیه، به سادگی هیچ فرصتی برای چشم انداز واقعی وجود ندارد. روسیه وظیفه خود را انجام داده است و ما به وضوح تأکید کرده ایم که تعهدات تحت قطعنامه شورای امنیت مربوطه برای همکاری با یکدیگر برای یافتن حقیقت تأیید شده است. در واقع، این یک فاجعه وحشتناک بود که باید به صورت حرفه ای و عمیق، خارج از پیرامون سیاسی مورد بررسی قرار گیرد.

جلسه دادگاه در مورد سقوط هواپیمای مالزی به شماره پرواز MH17 روز دوشنبه در مجتمع حفاظت شده شیپول برگزار شد.

چهار نفر در این پرونده درگیر هستند؛ نام ایگور گیرکین، سرگئی دوبینسکی، اولگ پولاتوف اتباع روسیه و لئونید خارچنکو تبعه اوکراین به چشم می خورد.

در این جلسه، ورد فردیناندوس دادستان هلندی گفت كه دادستانی داده هایی را كه روسیه در مورد سقوط پرواز MH17 در شرق اوکراین ارائه داده است، بررسی كرده است.

علاوه بر این، قاضی دادگاه لاهه ماریا کنیف، که مسئولیت کار با رسانه ها را برعهده دارد، گفت که مطالب روزنامه نگار هلندی درباره عدم حضور سیستم "بوکوف" در منطقه سقوط MH17 توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، در صورتی که بخشی از آن مورد اعتماد باشد، می توانند به پرونده ضمیمه شوند.

فردیناندوس همچنین روسیه را متهم به مانع تراشی در تحقیقات در مورد سقوط MH17 در شرق اوکراین کرد و همچنین شواهد و مدارکی ارائه نکرد.

در همین زمان، پیشتر فدراسیون روسیه داده ها را به طرف هلندی منتقل کرد، که دادستانی هلند خود نیز اوایل روز دوشنبه به آن اعتراف کرده بود.
مرجع : اسپوتنیک
کد مطلب : ۱۴۹۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}