۰

روسیه: شورای حکام مخالف سیاست آمریکا درقبال برجام هستند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
روسیه: شورای حکام مخالف سیاست آمریکا درقبال برجام هستند
به گزارش عصر تعادل، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین امروز (چهارشنبه) در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی  بررسی جدیدترین گزارش مدیرکل آژانس درباره بازرسی ها در ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را تکمیل کرده است.

اولیانوف با تاکید بر اینکه هیچ نکته غیرمنتظره ای (در این گزارش) وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تقریبا تمامی اعضای شورای حکام مخالف سیاست های آمریکا درقبال برجام هستند و همچنین از ایران می خواهند به اجرای کامل توافق هسته ای (برجام) بازگردد.

این دیپلمات روس در پیامی دیگر نوشت که شورای حکام قرار است پس از این، گزارشات درخصوص اجرای پادمان ها در کره شمالی، سوریه و ایران را بررسی کند که شامل گزارش (مدیرکل آژانس) درخصوص عدم دسترسی به دو سایت در ایران می شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی در یک گزارش مجزا از گزارشات فصلی آژانس درخصوص اجرای برجام، مدعی شده است که ایران اجازه دسترسی بازرسان به دو مکان مورد نظر را نداده و خواستار دسترسی هرچه فوری آزانس به این مکان ها شده است.

این در حالی است که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران پیشتر درباره این گزارش جدید آژانس تصریح کرد: ما راجع به بخشی از درخواست‌ها و دسترسی‌هایی که آژانس داشته ملاحظه‌ای داشتیم که این ملاحظات حقوقی بوده است و همیشه بر آن‌ها پافشاری کرده‌ایم، از جمله درخواست بعضی اطلاعات در مورد بعضی مکان‌ها. البته آن‌ها گفته‌اند سایت، در حالی که سایت نیستند، چون سایت تعریف خودش را دارد. سایت‌هایی است که در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌شود. آنچه که مسلم است این است که کشور در پادمان و پروتکل وظایفی دارد که این وظایف را به نحو دقیق انجام می‌دهد.
کد مطلب : ۱۴۹۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}