۰

کرونا مانع فستیوال بین‌المللی فیلم مستند زاگرب

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹
کرونا مانع فستیوال بین‌المللی فیلم مستند زاگرب
به گزارش عصر تعادل در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شانزدهمین فستیوال بین المللی فیلم مستند زاگرب به تعویق افتاد.

در پی اقدامات احتیاطی دولت کرواسی برای پیشگیری از شیوع و مبارزه با ویروس کرونا، برگزاری شانزدهمین فستیوال بین المللی فیلم مستند زاگرب ZagrebDox که قرار بود طی روزهای ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۲ فروردین ۹۹ برگزار شود، به تعویق افتاد.

در این دوره از فستیوال ZagrebDox جمعا ۱۱۲ فیلم مستند از فیلمسازان نقاط مختلف جهان شرکت دارند که دو مستندساز ایرانی؛ جلال وفایی با فیلم «خلاف عقربه‌های ساعت» و مهرداد اسکویی با فیلم «سایه بدون آفتاب» (با مشارکت نروژ) نیز در بخش بین الملل این فستیوال با سایر آثار رسیده رقابت می‌کنند.

طبق مصوبات دیروز (۲۱ اسفند ۹۸) ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در کرواسی، بسیاری از جشنواره‌ها و مناسبت های جمعی به تعویق افتاده و برگزاری اجتماع در فضای بسته نیز فقط با صدور مجوز و ضدعفونی کردن کامل فضا امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت (چهارشنبه) اعلام کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۹۵۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۵۴ مورد رسیده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد و اسپانیا گسترش یافته و جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خودمراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۹۹۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}