تولید الکل موقتا مجوز نمی خواهد

ایرنا , 22 اسفند 1398 ساعت 19:12

تولید الکل تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی نیست.


به گزارش عصر تعادل قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کرد: تولید الکل در کشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ‌گونه مجوزی از سوی سازمان‌های صمت نیست.
 
به گزارش پنجشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی افزود: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با توجه به اعلام آمادگی برخی از واحدهای تولیدی برای تولید الکل مورد نیاز کشور،  تولید الکل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امکان پذیر است.
 
وی افزود: بدیهی است الکل تولید شده در این واحدها، به طور صرف طبق حواله‌های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی استان‌ها، بین مراکز تولیدکننده ژل ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.
 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: طبق موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسک و الکل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این کد برای واردات الکل، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه‌ای برای واردکنندگان در بر نخواهد داشت.
 
وی افزود: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با گمرک جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله های وارداتی ماسک، الکل و سایر اقلام مورد نیاز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کمترین زمان (حداکثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص شوند.
 
ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
 
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز روز گذشته-چهارشنبه- آخرین آمار مرتبط به ویروس کرونا را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.


کد مطلب: 149909

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/149909/تولید-الکل-موقتا-مجوز-نمی-خواهد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir