۰

آیا کرونا با اهدای خون منتقل می شود؟

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۷
آیا کرونا با اهدای خون منتقل می شود؟
به گزارش عصر تعادل معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: طغیان و بحران کرونا از ابتدای اسفند ماه در قم، اهدای خون را 50 درصد کاهش داد.

دکتر علیرضا کبیری در گفتگو با ایسنا با اشاره به اهمیت دپوی خون در این ایام عنوان کرد: در حال حاضر کمبود خون و فرآورده‌های خونی در استان قم وجود ندارد اما شبکه خون‌رسانی کشور همواره نیازمند اهدای خون هم وطنان است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم افزود: هر اداره کل استانی موظف است نیازمندیها و نیازهای شبکه خون‌رسانی کشور را تامین کند و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز را جبران کند.

وی تصریح کرد: استان‌هایی که میزان خون و فرآورده خونی خوبی دارند، باید منابع را در این شبکه خون رسانی کشوری توزیع کنند تا استان‌های دیگر در توان تامین نیازهای خونی خود با کمبودی مواجه نشوند. این نکته ضروری است که همیشه نیاز به اهدای خون از سوی مردم داریم.

کبیری در خصوص انتقال ویروس کویید 19 بیان کرد: انتقال ویروس کرونا از طریق انتقال خون و دریافت یا تزریق خون به فردی دیگری منتقل نمی‌شود و تاکنون گزارشی در سطح دنیا در انتقال کرونا از اهدای خون چه از طریق اهدا کننده و یا دریافت کننده داده نشده است، اما این ویروس از راههایی که بهداشت جهانی تذکر داده است قابل انتقال است و باید بهداشت فردی مورد توجه باشد.

وی در مورد تمهیدات و تدابیر لازم در هنگام اهدای خون خاطرنشان کرد: شرایط ایمنی و بهداشتی بالایی در روند اهدای خون در مراکز وجود دارد و به کلیه اهدا کنندگان ماسک و دستکش داده می‌شود و پرسنل از نظر بیماری کنترل و پایش می شوند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم گفت: همچنین مواد ضد عفونی کننده در همه بخش‌ها در اختیار مراجعه‌کنندگان وجود دارد و شهروندان با خیالی راحت می‌توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی در مورد شرایط اهدای خون در ایام نوروز نیز ادامه داد: بیماران تالاسمی و سرطانی و مجروحان در تصادفات همیشه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دارند و از افراد نوع دوست و انسان دوست و خیرین تقاضا داریم اهدای خون را به تعویق نیندازند.

کبیری بیان کرد: سازمان انتقال خون به غیر از روزهای یکم و هشتم و سیزدهم فروردین سال 99، پذیرای اهدا کنندگان در مرکز اهدای خون در میدان روح الله جنب بیت امام خمینی(ره) است. امیدواریم در این ایام شهروندان قمی با اهدای خون ما را در جبران نیازها یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طغیان و بحران کرونا از ابتدای اسفند ماه در قم، اهدای خون را 50 درصد کاهش داد و در این شرایط حاد به همدلی و همراهی بیشتری از طرف مردم در اهدای خون نیاز داریم.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۱۴۹۹۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}