۰

مدرسه رفتن در مسکو دیگر اجبار نیست

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۸
مدرسه رفتن در مسکو دیگر اجبار نیست
به گزارش گزارش عصر تعادل با شیوع ویروس کرونا در مسکو، شهردار این شهر که پایتخت روسیه به حساب می آید رفتن دانش آموزان به مدرسه را در اختیار والدین آنان قرار دهد.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو روز شنبه در وبلاگ خود نوشت: تا روز ۱۳ ماه مارس ۲۰۲۰ در مسکو ۲۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند. شمار مبتلایان به این بیماری در شبانه روز اخیر پنج نفر افزایش یافت.

وی افزود: این رقم بالایی نیست اما یک وضع خطرناک جدید بروز کرده و کرونا نه فقط در افرادی که از ایتالیا بازگشته اند شناسایی شده بلکه اعضای خانواده آنها که به سفر خارجی نرفته اند نیز بیمار شده اند. به این ترتیب بر شمار افرادی که ممکن است حامل کرونا باشند، افزوده شده است.

شهردار مسکو نوشت: در این پیوند به توصیه پزشکان من تصمیم گرفتم تدابیر جدیدی برای پیشگیری از انتشار کرونا در پایتخت اعمال کنم.

شهردار مسکو به افرادی که نزدیکانشان به تازگی از کشورهایی که درگیر کرونا هستند به روسیه بازگشته اند خواست به مانند آنان خود را برای 14 روز قرنطینه کنند و همچنین گفت که کودکانی که همراه بزرگسالان از خارج بازگشته اند هم باید دو هفته در قرنطینه باشند.

سابیانین گفت: امروز به درخواست والدین باید گام دیگری برداشت. از روز دوشنبه رفتن به مدارس در مسکو اختیاری می شود. والدین تصمیم می گیرند که دانش آموز به مدرسه برود یا درخانه بماند. هر خانواده ای شرایط خود را دارد و کودکان دارای مصونیت های مختلف هستند.

شهردار مسکو با بیان اینکه تلاش می کنیم آموزش از راه دور را هر چه سریعتر راه اندازی کنیم، افزود: کارفرمایان موظف هستند کارکنانی را که باید قرنطینه شوند به مراکز کاری راه دهند. این تدبیر برای دفاع از سلامتی سایر کارکنان اندیشیده شده است.

شهردار مسکو در پایان مطلب خود نوشت: دستوری که برای آماده باش برای مقابله با کرونا صادر کرده ام بطور رسمی ملاک برای تصمیم گیری می شود. در وضعیت پیش آمده این تدابیر به حل اختلافاتی که در رابطه انجام ندادن تعهدات از سوی مردم پیش می آید، کمک می کند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۹۹۹۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}