۰

آنلاین و رایگان ویزیت کرونایی شوید

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
آنلاین و رایگان ویزیت کرونایی شوید
یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد گفت: در این شرایط اپیدمی کرونا، بیماران کبد را به صورت رایگان در فضای مجازی ویزیت می‌کنم و به همه مردم و مسئولان توصیه می‌کنیم به هر روش توصیه‌ای یا قهری کاری کنند تا مردم در خانه بمانند.

سید موید علویان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تخصصی که دارم بیشتر بیماران مبتلا به بیماری های کبدی هستند مثل هپاتیت را رسیدگی می کنم. بسیاری از این بیماران داروهایی مصرف می کنند که سیستم ایمنی آنها را ضعیف می کند مثل کورتن به همین علت یک کانال را در فضای مجازی برای آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به این بیماران ایجاد کرده ایم که این امکان باشد تا آزمایش های خود را بفرستند و بتوانیم از راه دور برای آنها نسخه بنویسیم و به طریقی به دستشان برسانیم تا نیازی به رفت و آمد نداشته باشند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ بیمار را در سه هفته گذشته به صورت مجازی و رایگان ویزیت کرده ام و به آنها نسخه داده ام. این امر نشان می دهد که در این شرایط می توانیم از امکانات فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنیم تا هم مردم آگاه تر شوند و هم تردد و رفت و آمد مردم را کم کنیم. بیشتر در خانه بمانند و کمتر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند.

علویان افزود: آموزش جامعه وظیفه تک تک ماست و نمی توانیم این کار مهم را فقط به عهده دولت یا یک سازمان خاص بگذاریم. هر کسی در حد و توان خودش می تواند آموزش های لازم را به مردم بدهد.

معاون اسبق سلامت وزارت بهداشت گفت: با توجه به سابقه قبلی من در مدیریت، نامه هایی هم به مسئولان وزارت بهداشت نوشتم و پیشنهادها و راهکارهایی را به این مسئولان ارائه کردم که اپیدمی کرونا بهتر کنترل شود. از جمله اینکه امکاناتی فراهم شود تا افرادی که به شکل خفیف این بیماری مبتلا هستند در خانه بمانند و به مراکز درمانی مراجعه نکنند و مراکز درمانی شلوغ نشود.

وی افزود: البته اگر تب و علایم بیماری بعد از دو سه روز خوب نشد آن وقت باید مراجعه شود و باید امکانات بیمارستانی برای رسیدگی به این افراد مهیا شود. باید به مردم بگوییم همه افرادی که علامت دارند حتما از ماسک استفاده کنند تا بیماری به دیگران منتقل نشود و اگر ماسک در بازار نیست به مردم آموزش دهیم که با استفاده از پارچه و گاز برای خودشان ماسک خانگی تهیه کنند و در این شرایط باید از هر امکاناتی استفاده کرد تا بیماری کنترل و محدود شود.

علویان گفت: توصیه دیگر من به مسئولان این بوده که به هر روش ممکن چه توصیه و نصحیت و چه روش های قهری مردم را در خانه نگهداریم و مانع هر گونه اجتماعات، ترددها و سفرهای غیر ضرور بشویم تا چرخه انتقال بیماری شکسته شود.

حرف نابخردانه نزنیم

وی افزود: ببه همه همکاران پزشک در کشور خسته نباشید می گویم که در این شرایط برای حفظ سلامت مردم تلاش می کنند اما متاسفانه گاهی برخی اظهار نظرهای غلطی را هم از برخی همکاران می بینیم که در جامعه گفته می شود مثل اینکه باید همه مردم بیماری ناشی از ویروس کرونا را بگیرند تا جامعه مصونیت پیدا کند و می گویند چون این بیماری برای برخی خفیف است اشکالی ندارد و بگذاریم همه مبتلا شوند در حالی که با یک پاندمی، همه گیری و شیوع جهانی این بیماری مواجه هستیم و باید کاری کنیم که تا جای ممکن افراد کمتری مبتلا شوند.

علویان گفت: اگر قرار باشد، دو میلیون، ۱۰ میلیون یا ۲۰ میلیون نفر یا بیشتر از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شوند قطعا تعداد بستری و فوتی این بیماری بسیار بالا می رود و یک فاجعه انسانی رخ می دهد در حالی که باید مثل چین یا ترکیه که توانستند با اقدامات پیشگیرانه جلوی بیماری را بگیرند درس بگیریم و جلوی انتشار بیماری را بگیریم و از بیان کلمات و جملات نابخردانه بپرهیزیم.

وی ادامه داد: به جای اینکه بگوییم اشکالی ندارد همه مردم این بیماری را بگیرند باید بگوییم مردم، در دو تا سه هفته آینده همکاری کنید و در خانه بمانید تا سیکل انتقال شکسته شوند و دوره اپیدمی طی شود و البته مسئولان نیز باید امکانات و خدمات لازم را با استفاده از فضای مجازی و از راه دور گسترش بدهند تا مردم کمتر مجبور باشند از خانه خارج شوند.

«سهم من در مدیریت بحران کرونا چیست؟!» سوالی است که اگر هر شهروند ایرانی بتواند با مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این پرسش پاسخ دهد و در صدد اجرای سهم و نقش خود برآید، بی‌گمان مدیریت بحران جاری به مراتب آسانتر، عوارض پیش‌بینی شده و نشده آن کمتر و بازه زمانی کنترل و رفع عوارض آن کوتاه تر خواهد شد.
در این میان انتظار می‌رود نخبگان جامعه به ویژه اساتید و صاحبنظران و اصحاب رسانه‌ با کمک به ترویج این سوال و تشویق مخاطبان و عموم شهروندان به مشارکت در پاسخ‌دهی به آن و برجسته‌سازی پاسخ‌های الهام‌بخش و سازنده به جریان‌سازی در این حوزه پرداخته و در تبدیل این تهدید به فرصتی تاریخی برای تجلی همبستگی ملی و انسجام بیشتر جامعه ایرانی گام بردارند.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۰۷۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}