۰

در خانه ماندن چقدر آمار ابتلا به کرونا را کاهش داده؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۸
در خانه ماندن چقدر آمار ابتلا به کرونا را کاهش داده؟
به گزارش عصر تعادل وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر میزان ایزولاسیون به ۷۰ درصد برسد، ابتلا و مرگ و میر ۷ تا ۱۰ برابر کاهش می‌‌یابد، گفت: مردم در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند؛ ۱۴میلیون نفر در بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده‌‌اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر 25 درصد ایزولاسیون را به 40 درصد برسانیم باعث کاهش 50 درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا می‌‌شود، اظهار کرد: اگر این میزان ایزولاسیون به 70 درصد برسد، بین 7 تا 10 برابر ابتلا و مرگ و میر کاهش می‌‌یابد.

وی افزود: از مردم خواهش می‌‌کنم تا در خانه بمانند و کرونا و عوارض آن را جدی بگیرند. اگر مردم تا پایان تعطیلات نوروز در خانه بمانند، می‌‌توانیم بر ویروس غلبه کنیم.

نمکی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: از زمان شروع این طرح تاکنون توانسته‌‌ایم 14 میلیون نفر را از طریق خوداظهاری و تماس تلفنی تحت پوشش خدمات بهداشتی و مشاوره‌‌ای قرار بدهیم. از این تعداد حدود 1605 نفر در بیمارستان‌‌ها بستری شده‌‌اند و بقیه افراد با نسخه به منزل یا مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شده‌‌اند. در روزهای آینده کل کشور را با سرعت بیشتری تحت پایش قرار خواهیم داد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۱۵۰۰۸۰
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}