۰
فلاحت‌پیشه:

تحریم‌ها در قالب قطعنامه اضطراری شورای امنیت لغو شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
تحریم‌ها در قالب قطعنامه اضطراری شورای امنیت لغو شود
به گزارش عصر تعادل، حشمت الله فلاحت پیشه با تاکید بر لزوم لغو تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا گفت: وقتی موضوعی اپیدمی ملی می‌شود، امری حاکمیتی است اما وقتی اپیدمی بین‌المللی می‌شود طبق تمام کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد باید با آن برخورد شود. اکنون نیز کرونا اپیدمی بین‌المللی است که باید بر اساس منشور و کنوانسیون‌های بین‌المللی با آن رفتار کرد.

وی افزود: بر این اساس تمامی امکانات باید برای مقابله با کرونا صرف شود. ایران به هر دلیلی بالاترین نرخ واگیری را دارد که برخی از جمله خود من معتقدیم این ویروس دستکاری شده و حمله بیوتروریستی است. به هر حال جامعه جهانی باید به کشورهای در معرض خطر برای جلوگیری از شیوع این ویروس کمک کند.

فلاحت پیشه توضیح داد: این کمک‌ها نهادی و بر اساس حقوق بین‌الملل و نه انفاق بین‌المللی است. چون اگر ایران کم کاری کند به راحتی این ویروس قابلیت انتقال به سایر نقاط دنیا را دارد. بر همین اساس ایران در راستای وظیفه ملی و بین‌المللی با آن مقابله می‌کند چون کنوانسیون‌های بین‌المللی تکالیفی را برای کشورهای در معرض ویروس تعیین کرده است. ما به تکالیف‌مان عمل می‌کنیم اما جامعه جهانی کمکی انجام نمی دهد تا بتوان برای مقابله با این اپیدمی اقدام شایسته ای در سطح بین المللی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه وزیر خارجه به صندوق بین‌المللی پول و شورای امنیت برای درخواست کمک و تحریم زدایی اظهار کرد: ایران باید از طریق کشورهای روسیه و چین و سایر کشورهای عضو شورای امنیت درخواست کند تحریم‌ها در قالب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برداشته شود تا بتوان با کرونا مقابله کرد.

فلاحت پیشه با تاکید مجدد بر اینکه «ایران باید درخواست صدور قطعنامه اضطراری کند»،‌ افزود: ایران باید از طریق نمایندگی‌هایش در سراسر دنیا نامه‌هایی را به شوراهای مرتبط به سازمان ملل جهت صدور قطعنامه اضطراری برای لغو تحریم‌ها ارسال کند.
کد مطلب : ۱۵۰۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}