۰

استاندار قم‌: هیچ تجمعی در قم نباید تشکیل شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۷
استاندار قم‌: هیچ تجمعی در قم نباید تشکیل شود
به گزارش عصر تعادل، بهرام سرمست شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که با موضوع شیوع بیماری کرونا در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرای طرح‌های کنترل و شکستن زنجیره شیوع این بیماری در استان، بیان کرد: تمهیدات لازم برای عدم حضور مردم در اماکن و به صورت تجمعی اتخاذ شود تا زنجیره شیوع بیماری شکسته شود و نباید اجازه دهیم هرگونه تجمعی و با هر عنوانی در استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان در جهت تأمین ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تلاش می‌کنند و در این راستا با حمایت مقامات ملی و تلاش مسئولان استانی و با استفاده از ظرفیت تولیدی استان پیگیر رفع کمبود اقلام بهداشتی هستیم.
استاندار قم تصریح کرد: بر لزوم اطمینان بخشی به مردم برای تأمین مایحتاج و اقلام بهداشتی باید تأکید شود و نظارت بر بازار و برخورد قاطع با متخلفین خواسته مهم مردم است که باید مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی قرنطینه خانگی را شرط شکستن زنجیره انتشار ویروس کرونا دانست و بیان کرد: ضروری است بازار، کسبه و اصناف در کنار تلاش برای تأمین مایحتاج مردم شرایطی را فراهم کنند که از هر گونه تجمع مردم پیشگیری شود و فروش محصولات با رعایت کامل اصول بهداشتی صورت گیرد.

سرمست همچنین به برنامه ستاد بحران استان در مورد کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان اشاره کرد و گفت: بازرسی اماکن اقامتی و تحت نظارت میراث فرهنگی و موضوع عدم پذیرش مسافر در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی با بیان خدمات ستادهای مردمی و خیرین سلامت در حوزه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، عنوان کرد: استان قم به لحاظ ظرفیت تولید اقلام بهداشتی به نسبت جمعیت و نیاز مردم و کادر درمانی در سطح کشور موقعیت مناسبی ندارد و ضروری است تا از ظرفیت‌های سایر استان‌ها و حمایت‌های ملی برای جبران این کمبودها استفاده کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پیش بینی‌ها در اجرای این طرح حرکت به سمت کاهش ورودی‌ها به بیمارستان‌ها می‌باشد که نتیجه آن، افزایش شماره بهبود یافتگان این بیماری خواهد بود.
کد مطلب : ۱۵۰۱۲۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}