۰

تاثیر مصرف دخانیات بر ابتلای به ویروس کرونا

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۵
به گزارش عصرتعادل، استمعال دخانیات تا حد بسیار زیادی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و شواهد نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که از دخانیاتی مانند سیگار، قلیان یا الکل استفاده می‌کنند بسیار بیشتر است.

در صورت مصرف دخانیات به صورت گروهی احتمال انتقال این ویروس به سایر افراد گروه افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه کرونا قابلیت ماندگاری زیادی روی سطوح دارد روی اجزای داخلی و بیرونی قلیان از جمله بدن، شلنگ و مخزن آب به مدت طولانی می‌نشیند و به علت عدم امکان ضدعفونی ابزار‌هایی مانند قلیان، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

نکاتی که در پیشگیری از ابتلا به کرونا باید رعایت شوند
۱: از استعمال دخانیاتی مانند سیگار، قلیان و ... برای حفظ سلامت فردی و جلوگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن به صورت جدی خودداری کنید.

۲: از استعمال دخانیات در اماکن عمومی برای پیشگیری از مواجه شدن دیگران با دود دست دوم جلوگیری کنید.

۳: دود دست دوم هم می‌تواند موجب بیمار شدن افرادی که در معرض این دود هستند، شوند.

۴: از مصرف قلیان، سیگار و سایر دخانیات به صورت مشترک به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا به هم نوعان باید خودداری شود.

۵: از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله قلیان سرا‌ها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می‌شوند، خودداری کنید.

۶: تا اطلاع ثانوی از انجام تست مونواکسید کربن توسط دستگاه اندازه گیری در کلینیک‌های ترک سیگار و مطب‌های پزشکان متخصص ریه پرهیز کنید.

متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا مصرف ۲ واحد از میوه جات و ۳ واحد از سبزیجات تازه در طول روز است که باید آن‌ها را در میان وعده استفاده کرد.

همچنین نباید در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی کرد چرا که باعث آسیب به سیستم ایمنی بدن و کاهش مقاومت در مقابل ویروس کرونا خواهند شد. همچنین هنگام خرید لبنیاتی مانند شیر و ماست حتما باید نوع پاستوریزه بودن آن را تهیه کرد و از خرید لبنیات باز به صورت جدی پرهیز کرد.
کد مطلب : ۱۵۰۱۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}