شکایت تولیت حرم امام حسین(ع) از آمریکا

ایرنا , 29 اسفند 1398 ساعت 15:11

تولیت حرم امام حسین (ع) از آمریکا شکایت کرد.


به گزارش عصر تعادل معاون تولیت حرم امام حسین (ع) امروز (پنجشنبه)  اعلام کرد که نخستین مراحل تشکیل پرونده بمب گذاری فرودگاه غیرنظامی و بین المللی کربلا در دادگاه آغاز و برای این کار یک وکیل آمریکایی استخدام شده است.

فرودگاه بین المللی کربلا جمعه شب گذشته از سوی هواپیماهای آمریکایی هدف قرار گرفت که علاوه بر کشته شدن یک کارگر و زخمی شدن چند غیر نظامی شاغل، باعث بروز خسارت های بسیار به بخش های اداری و خدماتی فرودگاه شد.

«حسن رشید جواد العبایجی» در بیانیه ای نوشت که مساله ای بسیار مهم وجود دارد و آن این است که آمریکایی ها فقط زبان قانون را می فهمند، بنابراین یکی از وکلای آمریکایی برای پیگیری پرونده منصوب شد تا دادخواستی در ایالات متحده ارائه دهد.

به گزارش «المعلومه»، وی ادامه داد در دادخواست به دادگاه این نکته را که همه می دانند فرودگاه بین المللی کربلا یک مکان غیرنظامی است و اطلاعات کاملی از وجود دارد، درج خواهد شد.

العبایجی یادآور شد که تولیت حرم امام حسین(ع) برای شکایت خود از آمریکا از چندین کانال وارد شده که علاوه بر وزارت امور خارجه عراق در ارسال شکایت به شورای امنیت و سازمان ملل متحد موضوع را در بیشتر سازمان های بین المللی مطرح کرده است.

وی ادامه داد: در این مورد کارهای بسیار خوبی از سوی تولیت حرم، انجام شده و اکنون در چند جهت حرکت می کنیم تا بتوان افکار عمومی درباره بی عدالتی آمریکا در بمباران فرودگاه را آگاه کرد.

عراق سه شنبه گذشته در اعتراض به بمباران نیروهای امنیتی، پلیس، الحشد الشعبی و فرودگاه بین المللی کربلا شکایت رسمی خود علیه ایالات متحده را تسلیم سازمان ملل و شورای امنیت کرد.

جنگنده های آمریکایی بامداد جمعه گذشته به پایگاه های نظامی «الحشد الشعبی»، نیروهای ارتش و پلیس عراق حمله کردند که در اثر آن شماری کشته یا زخمی شدند.

آمریکا مدعی است که این حمله در واکنش به حمله موشکی چهارشنبه هفته پیش به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد صورت گرفت که در اثر آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

 
 


کد مطلب: 150206

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/150206/شکایت-تولیت-حرم-امام-حسین-ع-آمریکا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir