۰

بازگشت زندگی عادی به ووهان محل تولد کرونا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۳
بازگشت زندگی عادی به ووهان محل تولد کرونا
به گزارش عصر تعادل پس از دو ماه قرنطینه و تدابیر سرسختانه محدود کننده در شهر ووهان و استان هوبی واقع در مرکز چین کانون شیوع کرونا در کشور و جهان محسوب می شود ، زندگی عادی مردم از سرگرفته شده است.

به گزارش ایرنا از کمیسیون بهداشت استان هوبی، اگرچه همه محدودیت ها به طور کامل برطرف نشده است اما بسیاری از مردم توانسته اند برای نخستین بار بتدریج از منازل خارج شده و فعالیت هایی عادی داشته باشند.

رفت و آمدها در سطح شهر ووهان مرکز این استان نیز افزایش یافته است و بتدریج برخی از شرکت ها و کارخانه های تولیدی کسب و کار و تولید را از سرگرفته اند.

در این شهر مسوولان گفته اند که تدابیر کنترل کننده کاهش یافته است و امروز برای نخستین بار کسی در این شهر که در اوایل شیوع بیماری هزاران مورد کرونایی داشت، به این ویروس مبتلا نشده است.

صفر شدن شمار مبتلایان موجب شده است تا مردم بتوانند فعالیت های شخصی را از سربگیرند هرچند به آنها برنامه زمان بندی شده داده شده است به این شکل که مجتمع های مسکونی زمان بندی خاصی را برای خانوارها در نظر می گیرند و به آنها به صورت مجزا و برای برخی از ساعات اجازه می دهند تا از خانه ها بیرون بروند.

استان هوبی هم اعلام کرده که بسیاری از محدودیت ها برطرف شده است مرکز پیشگیری بیماری های هوبی در اعلامیه ای تدابیر جدید را به اطلاع مردم رسانده است.

مهمترین اقدام این است که از این پس افراد باید کد سلامت و بهداشت دریافت کنند تا بتوانند امور عادی زندگی را در اختیار داشته و کسب و کار و تولید را شروع کنند.

طبق این بخشنامه کد بهداشتی را استان های دیگر صادر می کنند و دیگر لازم نیست کسی برگه های بهداشتی تحویل دهد در مبادی ورودی استان هوبی دارندگان این کدها مجاز به عبور و مرور هستند.

کسانی هم که به استان هوبی در مرکز چین بازگشته اند می توانند این کدها را در منطقه مسکونی خود دریافت کنند. 

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۲۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}