۰

مرز پاکستان با هند بسته شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
مرز پاکستان با هند بسته شد
به گزارش عصر تعادل رسانه های پاکستان به نقل از حکم وزارت کشور به مقامات مرزی در شرق پاکستان، گزارش دادند: دستور بستن گذرگاه مرزی «واگا» برای دو هفته صادر و به طور فوری به آن عمل شد.

کمیته امنیت ملی پاکستان جمعه پیش در واکنش به افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور ضمن اعلام بستن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه ها، جلسات پارلمان و رژه های نظامی را تعطیل کرد.

یک روز پس از این جلسه گذرگاه های زمینی پاکستان با جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بسته شد.

وزارت کشور پاکستان در این خصوص اعلام کرد: با هدف مدیریت برای جلوگیری از شیوع کرونا و تضمین سلامت شهروندان خود و اتباع کشورهای برادر همسایه ایران و افغانستان تصمیم به بستن مرزهای زمینی با این کشورها گرفته و این وضعیت برای دوهفته آینده برقرار خواهد ماند.

دولت پاکستان شب گذشته فوت دو نفر از شهروندان بازگشتی این کشور از عربستان و امارات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرد.

آماری رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان تا روز پنجشنبه ۲۹ اسفند، ۳۰۴ نفر اعلام شده است.

در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان نیز ۳ نفر به دلیل ویروس کرونا در مرکز مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تاکنون ۴ نفر از بیماران کرونایی از درمان شده‌اند.

ویروس کرونا  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۲۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}