شایعه پراکن کرونایی مازندران به دام افتاد

ایسنا , 1 فروردين 1399 ساعت 10:24

پلیس مازندران اعلام کرد: عامل انتشار شایعه درباره کرونا دستگیر شد.


به گزارش عصر تعادل فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری عوامل انتشار شایعه و اخبار کذب در رابطه با ویروس کرونا توسط پلیس فتا این فرماندهی خبر داد.

ابراهیم شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در تشریح این خبر اظهار کرد: گفت: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا و ایجاد التهاب و وحشت در سطح جامعه و افکار عمومی توسط برخی افراد مغرض با ایجاد شایعه و اخبار کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که موجب تشویش در افکار عمومی می‌شوند، موضوع در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام کار اطلاعاتی، فردی که اقدام به انتشار شایعه و اخبار کذب در فضای مجازی را می‌کرد شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بهشهر افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تلاش برای شناسایی و دستگیری دیگر عاملان تشویش در اذهان عمومی ادامه دارد.

شجاعی به شهروندان توصیه کرد اخبار موثق را صرفا از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کنند و ضمن پرهیز از توجه، باز نشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد و بعضا جعلی و کذب که در فضای مجازی در حال انتشار است خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www. Cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی منعکس کنند.


کد مطلب: 150238

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/150238/شایعه-پراکن-کرونایی-مازندران-دام-افتاد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir