نظر رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی درباره شرایط پرستاری از مبتلایان به کرونا

ایرنا , 2 فروردين 1399 ساعت 15:53

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی گفت: حمام و توالت مبتلایان به کرونا در قرنطینه جدا باشد.


به گزارش عصر تعادل رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: حمام و توالت مبتلایان به ویروس کرونا که در منزل قرنطینه می شوند، باید جدا باشد و افراد دیگر از آن استفاده نکنند.

«ایرج خسرونیا» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرد مبتلا به کرونا که باید در خانه قرنطینه باشد، باید در اتاقی ۱۲ متری اسکان یابد که دارای توالت و حمام مخصوص به خود بیمار باشد و در این صورت می توان گفت که فرد در قرنطینه خصوصی است.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران تصریح کرد: اکنون در بیشتر خانه‌های ایرانیان طوری نیست که بیمار قرنطینه در خانه، توالت و حمام مخصوص به خود داشته باشد و بنابر این اگر در این شرایط فردی مبتلا به کرونا در خانه قرنطینه شد، حتما اصول بهداشتی رعایت شود، حمام و توالت و ظروف مورد استفاده بیمار با محلول های ضدعفونی کننده، تمیز شود.

خسرونیا تاکید کرد: افرادی که در خانه مواظب بیمار قرنطینه شده هستند و یا به اصطلاح از او پرستاری می‌کنند، حتما به پوشش کامل تجهیز شده باشند و فرد بیمار و مراقب او حتما از ماسک استفاده کنند.

وی ادامه داد: فردی که خود را مشکوک به کرونا می‌داند و علائمی مانند تنگی نفس و تب و سرفه خشک دارد، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کند و چنانچه بیماری کرونا در وی تشخیص داده شد و اگر دچار درگیری‌های ریه و تنگی نفس نبود، پزشک به وی توصیه می‌کند  که می ‌تواند در منزل قرنطینه شود، اما  اگر فرد مبتلا به کرونا مبتلا  به تنگی نفس بود و این موضوع در عکس رادیو گرافی هم مشخص شد، حتما پزشک، وی را در بیمارستان بستری می کند تا تحت نظر مراقبت های پزشکی باشد.

رئیس هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران به بیمارن مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه می شوند توصیه کرد، دارو های تجویز شده و دستورات پزشک معالج خود را کامل رعایت کنند و از طریق تلفن با پزشک در ارتباط باشند و یا اینکه هر سه روز یک بار به پزشک مراجعه کنند.

خسرونیا خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا توجه داشته باشند باید ۱۴ روز کامل در قرنطینه باشند و بعد از آن حدود ۹۹ درصد این بیماران دیگر واگیری ندارند، اما یک درصد باقی مانده باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از درگیر کردن دیگران خوداری شود.

مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موثرترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا با ویروس کرونا را رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی می‌دانند.

 
 


کد مطلب: 150274

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/150274/نظر-رئیس-هیات-مدیره-جامعه-پزشکان-داخلی-درباره-شرایط-پرستاری-مبتلایان-کرونا

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir