۰

افزایش بیماری های نیازمند به آی سی یو در تهران

تاریخ انتشار
شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴
افزایش بیماری های نیازمند به آی سی یو در تهران
به گزارش عصر تعادل رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران از افزایش ۱۲ درصدی بیماران نیازمند به بخش مراقبت های ویژه «آی. سی. یو» در این استان طی دو روز گذشته خبر داد.

علیرضا زالی بعد از ظهر شنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه متأسفانه از ۲۵ اسفندماه تاکنون جمعیت بسیاری از استان تهران خارج شده و به مسافرت رفته‌اند، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از افراد کرونا را جدی نگرفته‌اند، در حالی که کرونا طبق بررسی‌های انجام شده، در ۲۰ درصد موارد به فرم بسیار شدید بیماری منتهی می‌شود.

وی گفت: آمار نشان می‌دهد، که مراجعه به مراکز درمانی استان تهران در روزهای گذشته پنج درصد افزایش داشته است و نیز تعداد بیمارانی که نیازمند به بخش مراقبت‌های ویژه «آی. سی. یو» هستند، نیز طی دو روز گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه بسیاری از افراد که از تهران خارج شده‌اند، در دوران نهفتگی بیماری خود بوده‌اند، گفت: بسیاری از این افراد نیز در مقصد آلوده شده و به تهران باز خواهند گشت.

وی گفت: طبق اخبار رسیده بسیاری از شهروندان تهرانی در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان و یزد بستری شده‌اند.

زالی از طراحی پلنی برای کنترل مسافران خارج شده از تهران خبر داد و گفت: امیدوارم دولت نیز در این زمینه همراهی داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی کم‌ترین سطح اثربخشی را دارد، گفت: ممکن است، بسیاری از افراد در زمان غربالگری تب نداشته باشند، به طور کلی در ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد بیمار تب دیده می‌شود.

وی هفته سوم فروردین را زمان اوج بازگشت افرادی با احتمال آلودگی بیشتر به کرونا دانست و افزود: اگر ما بتوانیم، با کمک مردم خروج از تهران را متوقف کنیم، بار درمانی کم‌تری را متحمل خواهیم شد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۱۵۰۲۸۴
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}