۰

روایت سازمان انرژی اتمی از پرتودهی گاما برای نیازهای پزشکی در کشور

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹
روایت سازمان انرژی اتمی از پرتودهی گاما برای نیازهای پزشکی در کشور
به گزارش عصر تعادل رییس سازمان انرژی اتمی با بازدید از مرکز کاربرد پرتوهای این سازمان با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته این مرکز، گفت: هم اکنون در این سامانه نیازهای پزشکی از جمله تجهیزات، دستکش، گان و موارد دیگر که در بیمارستان ها مورد نیاز است، استریلیزه و میکروب‌زدایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه با حضور در مرکز کاربرد پرتوهای سازمان، از روند خدمت رسانی ۲۴ ساعته و با تمام توان این مرکز به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی بازدید کرد. در این بازدید که با حضور معاون کاربرد پرتوهای سازمان و مدیران و متخصصان این بخش صورت گرفت، فعالیت های شبانه روزی مرکز در میکروب زدایی و استریل وسایل یکبار مصرف پزشکی برای شرکت های فعال در این حوزه‌ها و بویژه برای گروه‌های جهادی و بسیج مردمی تشریح شد.

معاون رییس جمهوری پس از بازدید با اشاره به فعالیت سامانه پرتودهی گاما در این مرکز گفت: هم اکنون در این سامانه نیازهای پزشکی از جمله تجهیزات، دستکش، گان و موارد دیگر که در بیمارستان ها مورد نیاز است، استریلیزه و میکروب‌زدایی می‌شود.

صالحی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشورمان، تصمیم گرفتیم از خدمات این مرکز پرتودهی به صورت ۲۴ ساعته استفاده شود و به‌رغم اینکه عمده کارکنان دولت در تعطیلات به سر می برند، عزیزان ما با توجه به مسئولیتی که در قبال ملت خودشان دارند، پذیرفتند که ۲۴ ساعته به فعالیت بپردازند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مقادیر زیادی هدایا و تولیدات کارخانجات مختلف کشور در این مرکز به صورت رایگان پرتودهی می شوند، افزود: علاوه بر این مرکز سامانه‌های پرتودهی دیگری در یزد و بناب داریم که آنها نیز مشغول فعالیت هستند و خدمات ارزشمندی ارائه می کنند.

مرکز کاربرد پرتوها در راستای ارتقاء و سرعت بخشیدن به خدمات، فعالیت‌های معمول خود را به طور موقت متوقف کرده تا بتواند خدمات مربوط به سلامت مردم و عموم جامعه را به بهترین وجهی ارائه کنند. این فعالیت‌ها در مقطعی که به منظور مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا با کمبود تجهیزات و وسایل یکبار مصرف در مراکز درمانی مواجه هستیم، حائز اهمیت است.

صالحی همچنین از تلاش و حضور مسئولانه مدیران و متخصصان این مرکز قدردانی نمود.

در همین راستا پیش از این خط پرتودهی مجتمع پژوهشی ایران مرکزی(یزد) از روز ۲۲اسفندماه ۱۳۹۸ به منظور پشتیبانی از اقدامات پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا و با همت و تلاش کارکنان پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، کلیه خدمات پرتودهی و استریل تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را بصورت ۲۴ساعته ارائه می نماید.

با توجه به نیاز مردم و جامعه پزشکی به ماسک و تجهیزات استریل شده در این روزهای حساس کشور، شتاب‌دهنده الکترون مجتمع یزد به منظور استریل کردن تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و ارائه خدمات در این حوزه بطور بیست و چهار ساعته فعال گردید.

همچنین در اجرای وظایف و مسئولیت اجتماعی این سازمان، ارائه خدمات استریلیزاسیون به کلیه شرکت‌هایی که تجهیزات پزشکی و ماسک را در اختیار مردم و بیمارستان‌ها قرار می‌دهند، تا شکست کامل ویروس کرونا (COVID-۱۹)، به‌صورت رایگان انجام خواهد گرفت.

 
 
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۵۰۳۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}